crashes bij zoeken onder tiger

Ik heb op de zaak m'n G4 op een aparte partitie geupdate naar 10.4.1, maar nu heb ik als ik de zoekfunctie gebruik, dus via een finder-venster, regelmatig een kernel panic. Ik heb op verschillende fora dingen gezocht, bij de Apple discussie zijn er meer mensen die problemen hebben met de zoekfunctie en spotlight. Een echte oplossing heb ik nog niet gevonden, aangezien we op het netwerk altijd zoeken naar mappen (elke order heeft een archiefnummer) en ik regelmatig de zoekfunctie gebruik, is het gebruik van Tiger niet zo handig. De 10.3.9 partitie geeft geen enkel probleem, zoeken werkt als een trein, dus qua werken is er niets aan de hand. Maar ik zou toch wel willen weten of er mensen zijn die opties weten. Via de logs weet ik dat de SystemSU server crasht, kan ik op de een of andere manier de zoekfunctie resetten, schonen of zo? Ik wou dat ik spotlight kon uitzetten, op de apple-fora klinken meer klachten over spotlight (ik vind het een mooie functie, maar ik wil alleen een nummer 3640 zoeken, een map en niet een getal dat ergens in een mail staat of zo, de zoekfunctie van 10.3 is gewoon strakker.

als je spotlight wilt uitzetten kkun je zoiets als dit gebruiken....

http://www.macupdate.com/info.php/id/18182

persoonlijk zou ik graag classic find NAAST spotligth zien… of in spotlight ook gewoon op naam kunnen zoeken zonder rare handelingen te verrichten. en dus inderdaad zo mapje 3640 meteen kunnen vinden…

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal. Maar je kan in spotlight toch ook op folder zoeken. als je bv folder 3640 zoekt, dan moet je in spotlight intikken [color=darkblue:9d499dbfbc]3640 kind:folder[/color:9d499dbfbc] Zo kan je bv ook alleen op pdf of andere bestanden zoeken.

Aha, oke ik wist niet dat je dat kon doen in spotlight... maar het staat op een externe server, en waarom zou ik dat zo doen als het onder 10.3 goed werkte? Ik heb nog geen oplossingen gevonden, helaas, voorlopig nog gewoon met panther werken dus.