crc32 waarde opvragen in applescript kan dit?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wissel op mijn werk via een ftp targa’s uit met een opdrachtgever. Het zijn zeer hoogwaardige foto’s in HDtv formaat. Bij die foto’s krijg ik in de nabije toekomst ook een csv file. Met die csv file kan ik dan controleren of de foto’s goed zijn overgekomen dmv de crc32 waarde (checksum).
Vroeger had je voor OS9 een programmaatje dat verifier heette dat het wel kon maar voor OSX is dat er niet.

Weet iemand of ik die waarde ook kan berekenen dmv Applescript? Of moet ik dan al in de richting van Cocoa? Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe die waarde wordt berekent. Ik heb al ff ge-googled maar ook daar word ik niet veel wijzer van.
Of weet iemand een programma welke dat kan? Im heb het programma Checksum al geprobeerd maar die voldoet niet

Als er niks is dan zal ik zelf proberen in cocoa iets te maken. Maar dan nog moet ik weten hoe ik die crc32 waarde kan berekenen.

Rob.

Het kan wel in PHP, maar daar heb je niks aan denk ik....

Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit iets gedaan met php. Het zegt me eigenlijk ook niks. Ik zal eens gan struinen over het net voor info hierover. Bedankt voor je info.