Creditcard font

Ivm met een illegaal creditcard dupliceer project 8) ben ik op zoek naar het lettertype dat gebruikt wordt op creditcards. Ik bedoel dan de letters waarmee je eigen gegevens op de kaart zijn gezet.

Volgens mij is het een vrij standaard font (afgezien van de diepte dan), maar ik kan 'm nergens vinden. Iemand?

Oja, dat van die illegale creditcards was natuurlijk een grapje he… :innocent:

Hoe het letterype heet weet ik niet, maar ik kan je voor een prikkie wel een complete credit card drukset leveren inclusief card readers en osmo-printers voor het drukwerk.

Da's heel vriendelijk van je, maar ik heb in m'n hokkie alleen nog plaats voor een lettertype... Ik heb 't nodig voor een opdracht. Is misschien ook wat overdreven om er een complete installatie voor aan te schaffen...

Volgens mij hebben niet alle creditcards dezelfde lettertype, Maar deze vond ik er redelijk op lijken: [url]http://dafont.com/en/font.php?file=halter[/url]

Er is inderdaad veel mogelijk qua lattertypes. Al eens naar OCR-B gekeken en OCR-A?

Een combinatie van deze fonts werkt goed. Dank voor de tips. Hoe krijg ik in Illustrator een mooie 'zilverachtige' gloed over de cijfers/letters?

grijs verloopje eroverheen knallen nadat je ze outlines hebt gemaakt

in een boek voor dirty tricks voor photoshop 7 wordt ocra van adobe gebruikt voor de tekst.

daan.

het is volgens mij inderdaad de OCRA of een afgeleide ervan.

suc6 :slight_smile:

[quote:9c8454f88b="QriZ24"]het is volgens mij inderdaad de OCRA of een afgeleide ervan.

suc6 :)[/quote:9c8454f88b]

yep, overigens ook prima te gebruiken voor parkeerkaarten :wink:

Dank voor alle reacties. Het is inderdaad ocra die het dichtst in de buurt komt bij wat ik in gedachte had. Voor de fraudeurs onder ons: 'fake receipt' (volgens mij alleen truetype) is prima om bonnetjes mee te maken. :wink:

ocra definitly...