Cronnix

Ik heb het programma Cronnix gedownload, omdat het mij handig lijkt om allerlei onderhoudstaken automatisch te laten verlopen.(Ik heb ook MacJanitor, maar dat moet handmatig voor zover ik weet) Ik snap er echter NIETS van, helaas. Weet iemand wat ik bij 'taken' op moet schrijven bijvoorbeeld? En wat zijn 'omgevingsvariabelen'? Misschien is er iemand die een 'pakket' onderhoud klaar heeft voor dit programma en die dat met mij (en wellicht anderen) wil delen? Ik ben niet erg technisch, dus het zou prettig zijn als het een beetje begrijpelijk wordt uitgelegd :wink:

Als het je alleen om de onderhoudstaken gaat die 's nachts draaien, kan ik je [url=http://members.cox.net/18james/anacron-tiger.html]Anacron[/url] aanbevelen. Kost niets, en je hoeft niks in te stellen. Het programma zorgt ervoor dat de taken bij de opstart draaien en checkt om het uur eventjes of er weer iets moet gebeuren.

Ik gebruik Cronnix nog wel voor andere dingen, maar niet voor dit klusje.

Van de Cronnix site: [quote:2906863530]Lots of people seem to use CronniX to reschedule the maintenance tasks on 10.3 and earlier. But in Tiger Apple has moved the maintenance tasks to a new scheduling system, launchd, and for those people CronniX does not work in the sense anymore that it allows rescheduling of these tasks. From this point of view CronniX is not compatible with Tiger.[/quote:2906863530]

Anacron werkt wel met de launchd daemon in Tiger.

[quote:28c9ad4f2b="Ducboy59"]Anacron werkt wel met de launchd daemon in Tiger.[/quote:28c9ad4f2b]

Vandaar dus. :slight_smile:

Aardig wat achtergrondinformatie over die onderhoudsscripts is trouwens te vinden bij TheXLab.com – geweldige site.

Hartelijk dank voor alle goede adviezen! Ik heb Cronnix er weer af gegooid en na het bestuderen van bovengenoemde site inderdaad Anacron geinstalleerd. weer wat geleerd. :D Is het nu ook nog nodig om McJanitor te gebruiken of is dit hiermee overbodig geworden?

[quote:01e6ba87a8="Sama"]Is het nu ook nog nodig om McJanitor te gebruiken of is dit hiermee overbodig geworden?[/quote:01e6ba87a8]

Volkomen overbodig.