Cross dissolve tussen V1 en V2 in FCP?

Het lukt me niet om bovenstaande te doen. Het lukt me alleen tussen 2 fragmenten op dezelfde videolaag.

Iemand een suggestie?

Bedankt,

Wolf

Hey...

Zit er genoeg “vlees” aan je twee fragmenten? D.w.z. dat er aan beide fragmenten aan het begin en aan 't eind nog wat extra beeldmateriaal moet zitten. Mocht dit niet zo zijn dan kan FCE ook geen overgang maken zonder je beeldmateriaal “kapot” te maken.

suc6,

[quote:ae48e32b6c="Wolf"]Het lukt me niet om bovenstaande te doen. Het lukt me alleen tussen 2 fragmenten op dezelfde videolaag. [/quote:ae48e32b6c]

Je kunt de bovenste laag gewoon weg crossen naar zwart en de onderstelaag er in crossen. Let op de bovenste laag is dominant, dwz dat FCP de bovenste laag eerst laat zien.
Ook kun je met de ‘pen tool’ de cros gewoon tekenen!

Succes Allard

Ja, er zit genoeg 'vlees' aan de clips.

Wat betreft het crossen naar zwart- dat wil ik niet. Ik heb een sequentie waarin ik consequent cross dissolve dus ik kan daar niet van afwijken door naar zwart te gaan. Daarbij: het moet gewoon mogelijk zijn om een crossje te maken tussen 2 videolagen!

Misschien dat het ‘tekenen’ met de pen tool iets oplevert? Kan dat van V1 naar V2?

Bedankt voor de reacties.

[quote:9f3d7a701a="Wolf"]Ja, er zit genoeg 'vlees' aan de clips.

Ik heb een sequentie waarin ik consequent cross dissolve dus ik kan daar niet van afwijken door naar zwart te gaan. Daarbij: het moet gewoon mogelijk zijn om een crossje te maken tussen 2 videolagen!

Misschien dat het ‘tekenen’ met de pen tool iets oplevert? Kan dat van V1 naar V2?
[/quote:9f3d7a701a]

Zie het als een zege dat je maar 1 video laag nodig hebt om een cross te maken. Maar goed als je het volgens mijn eerste methode, de crossje doet ga je niet over zwart. als het er zo uit ziet:…

Ik dacht ik doe er een plaartje bij maar ik stuur wel een PBtje

Wie weet hoe ik hier die mooie Screenshots in krijg?[/img]

Bedankt, Allard. Ja, ik heb dus nu gewoon 2x gecrossed, op elke laag 1 keer, en hij ziet er goed uit. Grappig, want ik dacht dat je dan zou zien dat V1 naar het volgende clipje in V1 crossed ipv naar V2 maar die wordt kennelijk overruled door de inkomende V2.

Vraag me toch af of het niet mogelijk is met een enkel, simpel commando zonder met opacity te hoeven rommelen…?

Maar het werkt goed!

groeten,

Wolf