crossplatform adresbook

Ik ben opzoek naar een crossplatform adresbook dat door meerdere gebruikers (Mac en PC) tegelijkertijd geraadpleegd en gewijzigd kan worden. De PC gebruikers zitten op afstand via VPN. Nu zou ik het in filemaker kunnen oplossen maar de vraag is of er een kant en klaar pakket is.

Ik ben inmiddels een ander draadje over dit onderwerp tegengekomen waarin over LDAP gerept wordt. Allemaal redelijk abracadabra, ik weet wel hoe ik in Tiger Server LDAP kan activeren, weet hoe ik in bijvoorbeeld outlook een account op een LDAP kan nemen maar hoe je nu een adreslijst "aanmaakt in LDAP" is me nog een raadsel. De vraag blijft overigens of je hiermee zowel adressen kunt bekijken of ook kunt aanmaken en wijzigen.

Sinds Tiger server kan je via de workgroup manager ook extra gegevens aan je accounts toevoegen zoals naam, adres, email,... Deze gegevens kan je vervolgens via adreslijsten in je adresboek laten tevoorschijn komen. Ook op andere platformen kan je met een adresboekapplicatie die ldap ondersteunt deze gegevens opvragen.

Ik heb hier net zitten spelen met phpldap dat je kan gebruiken voor het beheer van die gegevens.