CS2 of CS1

Beste mensen,

Op m’n werkplek zijn we aan het overwegen het hele Adobe gedoe te upgraden naar CS2.

Zitten er veel voor en/of nadelen aan CS2?

Of kunnen we beter met CS1 blijven werken?

mvg,

Jeroen Hemmes

Als het een professionele werkplek is die echt wat doet met die software, lijkt het me normaal dat je meegaat in de ontwikkelingen ... toch?

Er zitten een aantal zeer goede voordelen aan CS2. Bij illustrator, Photoshop en Indesign zitten een aantal verbeteringen die zeker de moeite waard zijn.

Kijk anders maar eens op www.adobe.nl :wink:

Mvg,
Joram

Het ligt eraan wat jullie doen.

de grootste verbeteringen zitten in Illustrator. Als je Illustrator veel gebruikt (om echt illustraties te maken)moet je absoluuut upgraden.
Golive CS2 is nu helemaal op de CSS toer, maar als je denkt er met drag and drop te zijn zal het tegenvallen. Uiteindelijk zal je toch in de code moeten duiken, en als je daar wegwijs in bent heb je Golive CS2 eigenlijk niet echt nodig, Verder is Gilve CS2 bij mij heel erg instabiel, bijna onwerkbaar.

In photoshop zitten een hoop nieuwe toeters en bellen. Leuk, maar niet wereldschokkend.
In Indesign schijnen ook verbeteringen te zitten, maar ik heb ze nog niet ontdekt. of gebruikt. Alles wat ik wil doen kan ik ook met Indesign 3. Niets wat onmisbaar is. Indesign is wel zo’n beetje af zoals het was.
Acrobat 7 idem dito

En dan is er de Bridge. Leuk in aanleg, maar ik ben nog niet overtuigd. De Bridge is vooral erg langzaam, vergeleken met de filebrowser in PS8
Sowieso lijkt alles langzamer te gaan, niet zozeer de bewerkingen maar het openen van d eprogramma’s en de gebruikersinterface.
Version Cue gebruik ik ook niet.

Ik heb zelf wel de upgrade gekocht, maar had achteraf het gevoel dat ik beter een upgrade over had kunnen slaan. Ik heb Photoshop vanaf versie 2 en versie 2.5 5 en 5.5 heb ik overgeslagen.
CS2 is wat mij betreft ook een upgrade die ik had kunnen skippen.
Over 16 maanden is CS3 er, “universal binary” voor zowel PowerPC als MacIntel
Ik denk dat je in de tussentijd niet zo heel erg veel mist als je dan je upgrade doet.

Ik had (achteraf bekeken) liever losse upgrades gekocht voor de programma’s waar nieuwe features in zitten waar ik echt op zat te wachten. (Livetrace en Livepaint in Illustrator en CSS in Golive) dan het hele pakket in één keer gekocht.
Dat is het nadeel van zo’n “Suite” : je krijgt/betaald toch voor een hoop ellende waar je niet op zat te wachten

Kijk ook eens op de Adobe Forums voor ervaringen van andere gebruikers.

[quote:ca0b687ee6="EagerB0bNerd"]Het ligt eraan wat jullie doen.[/quote:ca0b687ee6]

Pcies. Gebruik je nu al de max van je Adobe paketten, of heb je meer dan voldoende aan de tools die je nu ter beschikking hebt? Dat is de vraag die je je moet stellen. Kijk inderdaad eens op www.adobe.com om te zien wat de nieuwe features zijn. Zo kun je oordelen of dit zinvol is of niet.

[quote:ca0b687ee6=“EagerB0bNerd”]
de grootste verbeteringen zitten in Illustrator.[/quote:ca0b687ee6]

Ben zelf geen Illustrator gebruiker, maar in Photoshop zitten ook een heleboel nieuwe functies! Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid, maar om de extra kracht die de functies je geven!

Golive CS2 is nu helemaal op de CSS toer…
[/quote:ca0b687ee6]

Voor het serieuze webdesign werk is Dreamweaver toch echt een topper! Je kan namelijk ook de Standard editie kopen van CS2 Suite. Daar zit geen GoLive bij. Ik ben er niet echt weg van.

In photoshop zitten een hoop nieuwe toeters en bellen. Leuk, maar niet wereldschokkend.
[/quote:ca0b687ee6]

Photoshop CS2 bevat juist wel een aantal krachtige nieuwe tools! Nogmaals, het zou mij niet zozeer gaan om de hoeveelheid nieuwe functies, maar de toevoeging die ze bieden. Vanishing point: prachtig! Nieuwe Lens correction filters: echt echt heel mooi! Nieuwe Noise en Lens blur filters…
Ik vind het zeker de upgrade waard!

Verder is de Brigde idd wat langzaam. Wel mooi dat je vanuit de Bridge meteen met RAW bestanden kan werken. Als je bijvoorbeeld in Photoshop een batch verwerking aanzet van RAW bestanden, lockt dat Photoshop todat hij klaar is (logisch). Nu kun je echter via de bridge gewoon een nieuwe RAW batch maken. Erg cool! Zo kun je sneller werken.

Kijk ook eens op

www.totaltraining.com
www.layersmagazine.com/features/cs2-videos.php

om wat demo filmpjes te zien van de paketten binnen CS2.

Nou, ik vind Photoshop sinds 3.0 grote aanvullingen heeft gekregen die erg handig zijn. Zoals als wrap, vanishing point en smart sharpen. Ik heb CS2 geprobeerd maar die komt zeker in huis. Even op de NL versie wachten...

Kijk eens op:
http://www.photoshopuser.com/photoshopcs2.html

[quote:1e16ea9ea6="EagerB0bNerd"]Het ligt eraan wat jullie doen.

de grootste verbeteringen zitten in Illustrator. Als je Illustrator veel gebruikt (om echt illustraties te maken)moet je absoluuut upgraden.
Golive CS2 is nu helemaal op de CSS toer, maar als je denkt er met drag and drop te zijn zal het tegenvallen. Uiteindelijk zal je toch in de code moeten duiken, en als je daar wegwijs in bent heb je Golive CS2 eigenlijk niet echt nodig, Verder is Gilve CS2 bij mij heel erg instabiel, bijna onwerkbaar.

In Indesign schijnen ook verbeteringen te zitten, maar ik heb ze nog niet ontdekt. of gebruikt. Alles wat ik wil doen kan ik ook met Indesign 3. Niets wat onmisbaar is. Indesign is wel zo’n beetje af zoals het was.
Acrobat 7 idem dito

En dan is er de Bridge. Leuk in aanleg, maar ik ben nog niet overtuigd. De Bridge is vooral erg langzaam, vergeleken met de filebrowser in PS8
Sowieso lijkt alles langzamer te gaan, niet zozeer de bewerkingen maar het openen van d eprogramma’s en de gebruikersinterface.
Version Cue gebruik ik ook niet.

Ik heb zelf wel de upgrade gekocht, maar had achteraf het gevoel dat ik beter een upgrade over had kunnen slaan. Ik heb Photoshop vanaf versie 2 en versie 2.5 5 en 5.5 heb ik overgeslagen.
CS2 is wat mij betreft ook een upgrade die ik had kunnen skippen.
Over 16 maanden is CS3 er, “universal binary” voor zowel PowerPC als MacIntel
Ik denk dat je in de tussentijd niet zo heel erg veel mist als je dan je upgrade doet.

Ik had (achteraf bekeken) liever losse upgrades gekocht voor de programma’s waar nieuwe features in zitten waar ik echt op zat te wachten. (Livetrace en Livepaint in Illustrator en CSS in Golive) dan het hele pakket in één keer gekocht.
Dat is het nadeel van zo’n “Suite” : je krijgt/betaald toch voor een hoop ellende waar je niet op zat te wachten

Kijk ook eens op de Adobe Forums voor ervaringen van andere gebruikers.[/quote:1e16ea9ea6]

Dit is eigenlijk precies wat ik er ook van denk.

Ok dank u allen voor de info. :lol: