CS2 onder Leopard

Weet iemand hoe CS2 onder leopard werkt, of dat er problemen zijn! Alvast bedankt

neej geen problemen mee, het is gewoon een os x programma, dus zonder risico te updaten

Daar heb je niet helemaal gelijk in. CS kan niet draaien voor zover nu bekend. CS3 draait overigens 'probleemloos'.

En als het draait, wordt er geen ondersteuning gegeven door Adobe, en ook worden er geen updates voor gemaakt zodat het alsnog werkt onder 10.5

Dus eigenlijk; als het werkt heb je geluk. Werkt het niet, dan heb je pech.

In december komen de CS3-updates van Adobe voor Leopard.

CS 2 draait prima onder OSX Leopard. Heb zelf een iMac G5 17 inch / 1.5 GB geheugen / 160 GB harddisk / 1,9 Ghz.

Ik zelf gebruik alleen Photoshop en die werkt zonder mokken.

CS2 draait prima onder Leopard op mijn 24” aluminium iMac 2.8Ghz Zelfs download hij na installatie de updates!

Mijn excuses, ik had een nieuw topic gestart maar had deze niet gezien. :oops:

Ik wil graag binnen een maand of 3 switchen naar Leopard. Ik draai nu nog 10.4.10, maar ben niet echt een early adopter.
Voor mijn freelance grafisch vormgeven, gebruik ik CS2. Het zou een ramp zijn als ik dit niet meer kon gebruiken, daarom ben ik een beetje huiverig om over te stappen op Leopard.
Wie heeft ervaringen? En stel dat het niet werkt, wat doe ik dan? Ik gebruik voornamelijk Photoshop, Illustrator en Indesign, de andere kleinere applicaties uit CS2 gebruik ik minder.

Graag hoor ik tips en gebruikerservaringen, alvast bedankt!

Ben eerst een tijd bezig geweest om CS3 te laten werken op leopard (na clean install) Alles zonder problemen, op indesign na. Ook veel klachten over gelezen op internet. Ben maar even even terug gegaan op CS2 tot dat update beschikbaar zijn voor leopard! CS2 werkt verder zonder problemen op leopard. Gaf ook eerst een fout in indesign, maar was verholpen naar installeren update.

Lees ik hier juist dat de eerste versie van adobe CS niet werkt onder Leopard??

[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1513428#1513428]Voor meer vragen over CS3 compatibiliteit[/url]

Zijn er ervaringen van mensen met de allereerste Creative Suite en Leopard?

Wij draaien hier nu twee machines met CS2 onder Leopard, en dit gaat helaas nog niet geheel vlekkeloos. Vooral InDesign klapt er veelvuldig uit wanneer je illustraties wil importeren, je bestand wil opslaan of exporteren als pdf.

Ik had mijn machine een maandje terug geformatteerd en schoon geïnstalleerd (toen nog Tiger) en die vorige week overschreven met Leopard. Bij mij vallen de problemen nog mee (vandaag voor 't eerst gehad dat InDesign onverwacht stopte), maar bij mijn collega is het echt een ramp. Nu wil Illustrator daar helemaal niet meer opstarten bijvoorbeeld.

Zijn computer is een paar jaar geleden geïnstalleerd waar vorige week Leopard overheen gezet is. Gisteren hebben we CS2 opnieuw geïnstalleerd bij hem, maar dat lost niets op. Het lijkt dus dat je beter een compleet schone installatie kunt doen wil CS2 een beetje probleemloos draaien.

Iemand net zulke problemen?

Dat klinkt niet best!

Begrijp ik goed dat het het beste is om Leopard schoon te installeren, en daarna CS2? Dat zou ik niet erg vinden… als het werkt ben ik al blij.

Ik denk dat dat een oplossing is, al weet ik dat niet zeker. Zit er in ieder geval niet op te wachten om alle studio-werkplekken geheel opnieuw te installeren i.v.m. Leopard...

Iemand die het wil testen voor me? :?

Hey Radar.

Ik heb geen schone installatie gedaan van Leopard. Bij mij werkt alles prima Indesign, Illustrator, Photoshop, Golive Bridge… allemaal zonder problemen. Wat me wel opviel toen ik Indesign open had en daarna een bestand opende van voor Leopard, dat daar een lettertype niet meer werkt… Terwijl hij gewoon aanstaat in Linotype Fontexplorer… Er zijn trouwens meer lettertypes die het niet meer doen om een of andere reden in Leopard. Voor de rest draait hier alles als een trein. Ik denk dat het probleem bij jullie misschien in een lettertype conflict zit…
Groetjes en succes.

Hoi Apollo, ik hoop voor je dat het bij jou ook gewoon zo blijft werken dan. Bij mij draaide het vorige week ook prima, maar nu duiken dit soort rare problemen op. Dat Leopard moeite heeft met sommige font-kofferbestandjes is bekend, ik heb daar ook last van. Tijd dus om de fontmap even goed op te ruimen.

Het probleem bij InDesign zit 'm bij mij in de bestandsvensters wanneer je bijvoorbeeld je bestand op wil slaan, exporteren of iets wil plaatsen. Het venster waarmee je dan door je mappen bladert wil (denk ik) voorvertoningen maken waarop hij eruit klapt.

Ik had ook een probleem met de fonts zoals boven beschreven.

Suitcase opnieuw/schoon de fonts map in laten lezen en toen pikte Indesign CS1 de fonts wel juist op.