CS2 onder Leopard

Nou beste mac-vrienden, het probleem dat Radar had gepost met Illustrator is opgelost (Ik ben namelijk die collega...)

Heb de Illustrator-bestandsmap van mijn waarde collega in z’n geheel gekopieerd en mijn map overschreven, en nu werkt ie weer als een tiet! Mijn Illustratormap liet by the way ook geen icoontje zien en was maar 85 MB groot :S . Hij hoort zo’n 400 MB te zijn…

Maar goed, ik kan weer heerlijk tekenen!

[quote:eac1c5642c="Radar"](...) Dat Leopard moeite heeft met sommige font-kofferbestandjes is bekend, ik heb daar ook last van. (...)

Het probleem bij InDesign zit 'm bij mij in de bestandsvensters wanneer je bijvoorbeeld je bestand op wil slaan, exporteren of iets wil plaatsen. Het venster waarmee je dan door je mappen bladert wil (denk ik) voorvertoningen maken waarop hij eruit klapt.[/quote:eac1c5642c]

Precies waar wij hier ook last van hebben. Met name dat laatste zorgt ervoor dat ik gewoon [b:eac1c5642c]niet[/b:eac1c5642c] kan werken met InDesign op dit moment.

Maar een oplossing is daar dus niet voor begrijp ik uit deze draad… :frowning:

Het enige wat je kan doen is proberen zoveel mogelijk de dialoogvensters te vermijden :?

Dus als je een bestand opnieuw wilt koppelen, in je Finder opzoeken en in je Indesign-document op de ontbrekende koppeling slepen… Dat gaat wél goed.
En voor het opslaan als is geen oplossing. Ja, je bestand opslaan met :apple: s en het dan in je Finder hernoemen…

Het zijn allemaal lekkere omwegen die de snelle switcher moet nemen. Adobe bedankt. :o

[quote:848f30b691="ebracke"]Zijn er ervaringen van mensen met de allereerste Creative Suite en Leopard?[/quote:848f30b691]

Ik heb Leopard draaien en gebruik CS1. Het werkt wel maar sinds de installatie
van Leopard knallen de programma’s er regelmatig uit.
Dit geldt overigens voor bijna alle programma’s op mijn iMac (2 GHz Core Duo).
Zelfs programma’s als Mail en Safari ‘stoppen soms onverwacht’.
Ik zit er serieus aan te denken om tijdelijk even Tiger weer erop te zetten :frowning:

[quote:18e87e8926="Stutger"] Adobe bedankt. :o[/quote:18e87e8926]

Goede tips! :slight_smile:

Niet te geloven dat Apple en Adobe niet wat nauwer hebben samengewerkt voor de ontwikkeling van Leopard. Het is niet bepaald zeldzaam dat Apple-gebruikers met die programma’s bezig zijn - om het maar zacht uit te drukken. :x

Nou, mensen... inmiddels besloten om te gaan downgraden :cry: Het is gewoonweg niet werkbaar als je veel met Indesign CS2 werkt. Constant klapt hij er uit als ik een pdf wil exporteren of een verzamelmap wil maken.

Nu zou ik het nog even aan kunnen zien totdat we overgaan op CS3 (januari), ware het niet dat Enfocus Instant PDF (wat ik ook dagelijks gebruik) nog niet compatible is met CS3 :x , zoals mij vorige week op een seminar van Enfocus werd verteld…

Dus helaas ga ik morgen weer terug naar Tiger, en wacht ik totdat Instant PDF cs3 compliant is, én totdat we cs3 binnen hebben… Het begint verdorie wel een soort van Windowstoestand te worden :o

Ik troost me met de gedachte dat wanneer ik thuiskom, ik weer heerlijk door m’n spaces kan bladeren :smiley:

Yes het is verschikkelijk. :(

Hoe doe je dat? Downgraden.

Daar heb je hele handleidingen voor. Die vind je op www.microsoft.com :evil:

Nee hoor, je herinstalleert gewoonweg Tiger. Ben wel zo’n 5,5 uurtjes bezig geweest in totaal om alles weer aan de praat te krijgen… Het zat niet echt mee, maar alles werkt nu weer naar behoren.

Nu is het aftellen totdat CS3 binnen is en Instant PDF er ook goed mee werkt. Dan gaan we meteen wéér over, haha.

Bij ons komt de "technische dienst" a.s. woendag de 3 'verpeste' machines terug bouwen naar Tiger.

Technische dienst voor macs... Die hebben vast niet héél veel training gehad :D

Ha ha :D

Nee het is voornamelijk een “installeer-en-drink-een-bakkie-dienst”.

Maar dit keer mogen ze zich nuttig maken - wel zo relaxed.