CS2 open in CS1?

het is misschien een stomme vraag maar weet iemand of dit kan? ( denk het haast wel) zit nu in cs2 te werken en moet het morgen open in cs1 niet dat ik voor verassingen kom te staan.

bedankt :smiley:

even opslaan voor CS1, dan ben je ook klaar! ;)

(export → interchange)

bestand wegschrijven als .inx (Interchange) dit is in CS1 te openen

@ marlouz

even opslaan voor CS1, dan ben je ook klaar!

wat bedoel jje daarmee?

kan je het btw niet gewoon opslaan asl .PSD en dat openen in photoshop CS1?

zie aangepaste post en macmickey's antwoord...

PDF is een afrader, krijg je onnodige kaders van vrees ik
(PSD is photoshop… :? )

jah daar gaat het ook om.. srry dat ik daar niet gelijk duidelijk mee was..

de vraag is kan je bestanden die je in photoshop cs2 maak openen in photoshop cs1?

zodra je een bestand opslaat in photoshop krijg je een melding over maximize compatibility.. als je bestand meerdere layers en opties bevat.. staat vermeld dat als je het uitschakeld er misschien problemen zullen ontstaan tijdens het openen van eerdere versies.. als je het aan zet zal je daar geen problemen mee hebben..

denk wel aan de lettertype die je eventueel gebruikt hebt… als die niet op beide compters staat/n ga je ze niet zien…

Okeej bedankt :D

ahum...ik was zo met inDesign bezig dat het me niet eens was opgevallen dat je geen programma had genoemd, haha! Ging dus automatisch uit van inDesign... :P

blij dat het gelukt is! :smiley:

:P Geld dus voor mij ook. Had ook nog AI kunnen zijn... :P Wat maar weer eens bewijst hoe belangrijk het is om een duidelijke vraag te stellen (en beter te lezen :sealed: )

Nog even over InDesign. Jammer genoeg kun je niet een indesign CS2 pagina opslaan zo dat die goed is te openen in InDesign CS1. Probeer het maar eens. Lukt niet. Tenzij je colorsync UIT zet. Wie wil dat nou? Puntje eraf, Adobe!

Voorzover ik weet kun je Photoshop CS2 gewoon prima te openen in CS1 als je maar in PSD/EPS e.d. blijft opslaan.

@WOZ, dit komt mij onbekent voor hoor! Sla regelmatig naar eerdere versie op, het enige waar ik tegen aanliep is dat je in IdCS2 al moet zorgen dat alle afbeeldingen gelinkt zijn.
Ook kom ik wel eens tegen dat fonts (PS) gebruikt in IdCS2 bij openen IdCS1 in eens open type fonts moeten zijn?? Hij zoekt op dan echt naar een ander type font, wel met dezelfde naam natuurlijk, maar in een keer goed vervangen ho maar.

Vond het zelf ook vreemd, maar dit kwam bij meerdere grote klanten voor. Colorsync uit leverde geen problemen op. Zelfs colorsync later weer 'aan' in een voormalig IDCS2 file geeft crashes. Weird.