CSS bestand toepassen op een DIV?

Hi,

Is het mogelijk om een .css bestand dusdanig in te laden, dat het alleen van toepassing is op een bepaalde DIV? Ik heb dus in een div wat richtext staan die opgemaakt moet worden en wil daarom een css file inladen.

Wat je vraagt is onmogelijk, wat je het beste kunt doen is gewoon een class aanmaken voor alleen die div (zie bijv www.w3c.org)

Tutorial: http://www.w3schools.com/css/default.asp

Erg goeie, heb ik het aardig mee kunnen leren.

@Zaphod_B

CSS zelf snap ik wel hoor :slight_smile:
Ik vroeg me alleen af of het gewenste trucje ook kan…

@sgaap
Dat dacht ik al :S

:P ok, ik nam aan dat de vraag voortkwam uit gebrek aan ervaring met css, maar als je al wat css kent dan is mijn vraag waarom je het zo zou willen terwijl het prima via een algemene class kunt doen

Misschien dat je die div kunt gebruiken voor t extern inladen van code via php of via een iframe, in beide gevallen kun je voor de content dan 1 stylesheet gebruiken (een oplossing voor een non-issue maar je kunt er zeker wel “omheen” werken

@meneer de koekepeer Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je een id aan een element (in jou geval een div) hangt geldt die dus enkel en alleen voor dat ene element. (en alles daarbinnen uiteraard).

@sgaap

[quote:7ddae3edef=“sgaap”] … terwijl het prima via een algemene class kunt doen[/quote:7ddae3edef]
Even mierenneuken: je bedoelt zeker prima met een [b:7ddae3edef]id[/b:7ddae3edef] selector kan doen.
Een [b:7ddae3edef]id[/b:7ddae3edef] selector (#) gebruik je voor één specifiek element in je code
Een [b:7ddae3edef]class[/b:7ddae3edef] selector (.) kan je op meerdere elementen toepassen…
:wink:

idd, een id is netter maar het kan natuurlijk prima met een class