Zoals je ziet gaat die footer te hoog. bij een langere dummytext zit ie laag genoeg, maar als mijn rechter content kleiner wordt, dan komt de footer hoger.
Kan iemand vertellen wat er fout is, en vooral: kan iemand me vertellen waar ik de fundamentele fout maak in mijn redenering bij de opbouw van de css? Want het zijn dergelijke problemen die me vaak te lang bezig houden.
Even een paar vraagjes, en misschien een mogelijke oplossing ;)
Waarom doe je dit:
[code:1:d3818a1eb2]<a href=’?pageID=1&sectionID=7’>sociaal tolken en vertalen</a><br />
<a href=’?pageID=1&sectionID=8’>kwaliteitskring STVD</a><br />
<a href=’?pageID=1&sectionID=9’>links</a><br /> [/code:1:d3818a1eb2]
In plaats van er een list van te maken zoals:
En ik zie dat je heel netjes div’s gebruikt, maar dan ineens tabellen voor de content… van wat ik kan zien zit daar ook je probleem. Je footer heb je nu als het ware onder je tabellen (je content) geplakt. Als je [b:d3818a1eb2]tussen[/b:d3818a1eb2] je footer en je content een [i:d3818a1eb2]clear:both[/i:d3818a1eb2] gebruikt, zou je van het probleem af moeten zijn.
Maar is het niet makkelijker (in dit geval zeker) om je content gewoon netjes op te maken met “p” en headertags (h1, h2, h3)? Dat maakt het een stuk overzichtelijker, waardoor je dit soort euvel veel makkelijker zelf kan vinden
Mocht je er wel dingen in willen zetten kan je ook nog je Footer div postition:absolute; bottom:0px mee kunnen geven en je wrapper evengoed die margin meegeven.
Het is heel vreemd.
Ik heb nu die wrapper es een opvallende kleur gegeven en het probleem ligt blijkbaar bij het "partners"-block. Die wordt niet mee opgenomen in die wrapper.
ik zou zeggen begin overnieuw en hou de structuur simpel, geen div's om div's in te stoppen die het zelfde zijn en als je een tabel of list hebt geef je deze de id of class aan die nu de div er omheen heeft.