Ik zit met een probleem i.v.m. positioning, op het moment dat ik een php news script in m’n rechter layer zet dan zakt ineens m’n layer tot aan de onderkant van m’n middelste layer. Haal ik het phpscript eruit dan gaat het prima, iemand een oplossing hiervoor?!
Een marquee tag?? Wow, ik dacht dat die uitgestorven waren... In ieder geval best es beginnen met je code te valideren en op zoek te gaan naar een standaard-compatibele oplossing (met javascript of flash ofzo).
Je PHP zorgt ervoor dat er elementen in div right komen die breder zijn dan 190px waardoor de rechterkolom niet meer past. De marquee lijkt mij smal genoeg. Zijn de andere elementen misschien breder (bijv #news)? Je kunt #right ook nog overflow:hidden geven om te kijken of het dan wel goed gaat.
Je marquee en center tag zijn verstrengeld.
<marquee><center></marquee></center>
moet zo zijn:
<center><marquee></marquee></center>
En dit stuk moet verhuizen:
<?php }?> omdat je </div> van de <div> verstrengeld zit met de if-then routine in php (soms wel een end-tag, soms niet)
[quote:44348a69ba="Henkie"]Je PHP zorgt ervoor dat er elementen in div right komen die breder zijn dan 190px waardoor de rechterkolom niet meer past. De marquee lijkt mij smal genoeg. Zijn de andere elementen misschien breder (bijv #news)? Je kunt #right ook nog overflow:hidden geven om te kijken of het dan wel goed gaat.[/quote:44348a69ba]
Overflow werkt helaas niet…
Het vreemde is dat ik de php al smaller had gemaakt maar dit blijkt ook niks uit te maken?!
Heeft er iemand anders een optie voor een newsscroller script zoals deze, dus een die met een textfile te regelen is?!
Misschien dat die het probleem oplost?!
[quote:f13d978d5a="vanWoods"]
Dit staat bij mij op regel 29:
[code:1:f13d978d5a] echo "<center><MARQUEE onmouseover=this.stop() onmouseout=this.start() scrollAmount=2 direction=up width="50" height="50">";[/code:1:f13d978d5a][/quote:f13d978d5a]
Klopt inderdaad niet. Was ff vergeten dat aanhalingstekens voor HTML niet binnen aanhalingstekens van PHP mogen staan.
Dus:
Deze code hierboven werkt die andere niet maar het lost helaas niet mijn probleem op? De div “rechts”
blijft nog steeds hangen onder het laagste punt van mijn middelste div?!
Ik denk dat ik een ander script moet gaan zoeken!! Suggesties? De voorkeur gaat uit naar een eenvoudig script zonder database.
Oeps, foutje. Verkeerde slash gebruikt.
[code:1:433ca23d9d]echo "<center><MARQUEE onmouseover=this.stop() onmouseout=this.start() scrollAmount=2 direction=up width="50" height="50">"[/code:1:433ca23d9d]
Jammer dat het nog niet werkt. Hopelijk heb je wel wat opgestoken over php, want die eerste code was niet heel netjes.
Het was een script dat ik heel lange geleden ergens gebruikt heb: dus vandaar dat het een beetje gedateerd was. Of ik er veel van heb opgestoken, een beetje...