CSS problemen in camino en IE

Ik heb een site gemaakt met css (de css pagina extern) om afbeeldingen te positioneren in safari werkt alles perfect maar in Internet Explorer en camino werkt het niet, komt alles gewoon onder elkaar te staan als ik de css direct in de html pagina plak werkt het wel weet iemand hoe ik toch een extern css document kan maken en laten werken in ie en camino?

Kun je misschien een voorbeeld geven? Laad je het CSS bestand in vanuit een map, dus als je het inlaad heb je dan bijvoorbeeld styles/style.css Dan kan het met de Cache en het pad naar het plaatje te maken hebben.

De style.css staat in dezelfde map als de html pagina de images staan in een aparte map /images de images worden wel geladen maar ze komen onder elkaar te staan ipv over elkaar

dan in de html pagina
in de <head>

[code:1:1a7e2484d9]<link type="text/css" href="Style.css">[/code:1:1a7e2484d9]

maar ik heb de achtergrond + menuknoppen in fireworks gemaakt
als ik css gebruik worden de knoppen niet meer actief :?

zou je een link naar een testpagina kunnen posten?

Eigenlijk moet je zo [code:1:0e99b0c07e]<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> [/code:1:0e99b0c07e] naar een externe stylesheet linken (met een xhtml strict doctype, anders afsluiten als in jouw voorbeeld, dacht ik). Ik weet niet of dat het probleem is, maar zou goed kunnen. Eventueel kan je nog title/media attributen gebruiken.

met [code:1:c9a7e720b5]<link rel="stylesheet" media="all" type="text/css" href="style.css" />[/code:1:c9a7e720b5] werkt het nu in explorer en camino maar ik heb een deel in fireworks gedaan en dan een paar afbeeldingen en tekst erbij gezet met dreamweaver maar nu worden de knoppen niet meer actief

ben aan het prutsen met z-index, maar dat haalt niet veel uit

[quote:c9a7e720b5]zou je een link naar een testpagina kunnen posten?[/quote:c9a7e720b5]
aangezien ik m’n persoonlijker webserver niet opgestart krijg, nee :sealed:

Lycos? Geocities? een andere gratis provider om even een pagina neer te zetten?

Het is heel erg moeilijk om raad te geven als ik de code niet kan zien.

[url]http://www.geocities.com/fonsdespons77/index.html[/url] eum hier staat het ongeveer :s tekst komt ook gewoon eronder :? ontbreken volgens mij ook paar images :?

mijn hemel! Ik kan door de javascript heen de code niet meer lezen.

Ik denk ik ongeveer begrijp wat je wilt: als je op de contact link hovered, dan moet die afbeelding boven het menu veranderen, toch?

Ik zou het volgende artikel eens lezen: http://www.alistapart.com/articles/sprites/

niet echt ik zou gewoon op elke pagina, vb apple, dan zo'n image maken ivm apple, bij documenten een image ivm documenten enz en dan gewoon dat in de html pagina zetten en met css positioneren

ik hoop dat het wat duidelijker is :?

ok,

Dan zou ik met z-index gaan werken. Je moet de afbeelding in drie stukken knippen.

• Allereerst de grijze ondergrond, zonder de knoppen
  • Vervolgens de image zoals voor “contact”
  • Als derde de rij met knoppen (en dan wel even het artikel lezen)

In je code doe je dan zoiets als dit:

HTML:

[code:1:803b0e70c1]<div id="container">
<div id="menu"> – code met de knoppenbalk – </div>
<div id="achtergrond"></div>
<div id="contact"></div>
</div>[/code:1:803b0e70c1]

CSS:

[code:1:803b0e70c1]#container {
position : relative;
width : 400px;
height : 400px;
}

#achtergrond {
position : absolute;
width : 300 px;
height : 200px;
top : 100px;
left : 0px;
background : url(images/achtergrond.gif) no-repeat;
z-index : 1;
}

#contact {
width : 300 px;
height : 300px;
top : 0px;
left : 0px;
background : url(images/contact.jpg) no-repeat;
z-index : 2;
}

#menu {
width : 200px;
height : 20px;
top : 120px;
left : 140px;
z-index : 3;
}[/code:1:803b0e70c1]

Je snapt dat ik alle afmetingen in pixels uit mijn duim gezogen heb, die zalje zelf goed moeten invullen.