CSS rollover menu

Hi,

Ik ben bezig met dit rollover menu (css).
Het lijkt allemaal aardig te werken. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is om een hoofdknop ‘actief’ teh houden wanneer ik op een submenu-item ben met mijn muis. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

probeer eens met #navlist li:hover a { bg-color iets; color iets; }

ik ga nu slapen… mocht het niet werken zal ik er morgen eens goed naar kijken.

[code:1:e29e2c6a2b]#navlist a:active { color: #000; background: #FFF url(navigation/bg_active.gif); }[/code:1:e29e2c6a2b] Kleuren en achtergrond aanpassen natuurlijk

Je hebt dit in je CSS staan:

[code:1:e29e2c6a2b]#navlist a, #navlist a:active, #navlist a:visited, #navlist a:hover, #navlist .sfhover {
color: #02253A;
text-decoration: none;
font-size: 14px;
font-weight: bold;
display: block;
height: 23px;
width: 83px;
background: #A79884 url(navigation/bg.gif);
padding: 5px 0px 0px 0px;
}

#navlist a:hover {
color: #fff;
background: #A79884 url(navigation/bg_over.gif);
}
[/code:1:e29e2c6a2b]
Daaronder kun je het het best toevoegen…

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed menu op deze manier, en dit ziet er goed uit. Maar dan toch jammer dat ie met een paar keer :apple: + uit het gareel gaat lopen.

Succes

Martiniman, probeer dit menuutje eens ;) http://home.wanadoo.nl/joramoudenaarde

Gewoon alles in de body en de head kopiëren, en je hebt een goed menuutje!
Werkt overigens ook prima in IE/win, hoewel 't submenu een klein
beetje verspringt… maar hoe ik dat moet oplossen snap ik helemaal niet :slight_smile:
Ik ben ook nog een behoorlijke nøøb, hehehe.

Mvg,
Joram

Ik gebruik hier altijd een javascript voor [code:1:292f8e6208] <script type="text/javascript"> <!-- function getStyle( layer ) { if( document.getElementById ) { return document.getElementById( layer ).style } else if( document.all ) { return document.all[layer].style } else { return document[layer] } } //--> </script>[/code:1:292f8e6208]

En dan kan je bijvoorbeeld een mouseover gebruiken om iets te hidden

[code:1:292f8e6208]onMouseover=“getStyle(‘submenu’).visibility=‘hidden’”)[/code:1:292f8e6208]
Maar je kan alles in je CSS op deze manier aanpassen