CSS StyleMaster: wat doe ik fout?

Ge-wel-dig programma, dat [url=http://www.westciv.com/style_master/index.html/] StyleMaster[/url]. ERG duidelijke info bijgeleverd, goede filosofie:[quote:f42f6bb881] Most important, forget the idea that you are trying to create a page that looks the same in all browsing environments. Focus instead on creating a page that looks good in all browsers you care to target, and supports the standards so it will continue to look good in the future.

This will probably seem like a bit of a radical idea at first if you’re used to the old way of developing which was to “make it work in Internet Explorer”. Trust me when I say going the other way works better when you’re working with the standards. You won’t find yourself writing a whole lot of hacked up code to make it look right in Internet Explorer and then having to redo it all because not only is it not valid, but it doesn’t actually work as you were expecting it to in a browser which supports the standard a bit better.[/quote:f42f6bb881]

Maar: Ik heb de navbar wizard eens doorlopen en alles gaat goed TOTDAT ik de, gegenereerde code copieer en plak in Textedit. Als ik dit bewaar en daarna het document de extentie .html meegeef, veranderd het icoontje naar safari, maar in safari toont ie me de code ipv een goede navbar…
Whats up with that? Wat doe ik fout?[/url]

Kan je misschien een voorbeeld online plaatsen WOZ?

Dit id de gegenereerde code: {rtf1macansicpg10000cocoartf102 {fonttblf0fnilfcharset77 LucidaGrande;} {colortbl;red255green255blue255;red127green0blue0;red0green0blue127;red76green76blue76; } paperw11900paperh16840margl1440margr1440vieww9000viewh9000viewkind0 pardtx560tx1120tx1680tx2240tx2800tx3360tx3920tx4480tx5040tx5600tx6160tx6720qlqnatural f0fs24 cf2 marco navbar div#navbar cf0 {cf3 font-familycf0 :cf4 Verdana, Helvetica, Arial, sans-serifcf0 ;cf3 font-sizecf0 :cf4 .8emcf0 ;cf3 font-weightcf0 :cf4 boldcf0 ;cf3 text-aligncf0 :cf4 centercf0 ;cf3 background-colorcf0 :cf4 #baffffcf0 ;cf3 border-bottomcf0 :cf4 inset #d26b6b 1pxcf0 ;cf3 font-weightcf0 :cf4 boldcf0 ;cf3 paddingcf0 :cf4 5pxcf0 ;cf3 widthcf0 :cf4 600px cf0 }cf2 #navbar a:link, #navbar a:visited cf0 {cf3 colorcf0 :cf4 #6b386bcf0 ;cf3 background-colorcf0 :cf4 #fb8a7acf0 ;cf3 text-decorationcf0 :cf4 nonecf0 ;cf3 bordercf0 :cf4 inset #6b6b6b 1pxcf0 ;cf3 displaycf0 :cf4 inlinecf0 ;cf3 margin-leftcf0 :cf4 5pxcf0 ;cf3 margin-bottomcf0 :cf4 0pxcf0 ;cf3 padding-topcf0 :cf4 5pxcf0 ;cf3 padding-leftcf0 :cf4 15pxcf0 ;cf3 padding-bottomcf0 :cf4 5pxcf0 ;cf3 padding-rightcf0 :cf4 15px cf0 }cf2 #navbar a:hover, #navbar a.current cf0 {cf3 colorcf0 :cf4 #007e00cf0 ;cf3 background-colorcf0 :cf4 #9eff28cf0 ;cf3 text-decorationcf0 :cf4 none cf0 }cf2 }

en dit knip ik uit de editor, (niet het gesafde file maar StyleMaster's editor)

<h>woz navbar</h>

div#navbar {font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: .8em;
font-weight: bold;
text-align: center;
background-color: #baffff;
border-bottom: inset #d26b6b 1px;
font-weight: bold;
padding: 5px;
width: 600px }

div#navbar {font-family: Times, “Times New Roman”, serif;
font-size: .9em }

#navbar a:link, #navbar a:visited {text-decoration: none;
display: block }

#navbar a:hover, #navbar a.current {text-decoration: none }

#navbar a:link, #navbar a:visited {color: #6b386b;
background-color: #fb8a7a;
text-decoration: none;
border: inset #6b6b6b 1px;
display: inline;
margin-left: 5px;
margin-bottom: 0px;
padding-top: 5px;
padding-left: 15px;
padding-bottom: 5px;
padding-right:15px }

#navbar a:hover, #navbar a.current {color: #007e00;
background-color: #9eff28;
text-decoration: none }

Wacht ff, kan het zijn da'k een .CSS file heb aangemaakt? ik denk nog erg old school, dwz HTML en dat is ff andere koek natuurlijk. Misschien had ik het als .CSS moeten safen...

[quote:0e1dbacad3] create an HTML document that will be linked to this style sheet, so you’ll be able to see the effects of your work right from the beginning.[/quote:0e1dbacad3]

Een echt appleman, eerst proberen DAN lezen… Sorry!

Je hebt twee mogelijkheden. Je CSS embedden in een of alle HTML files in een map, of extern linken / knippen en plakken om de code zelf bij te voegen. jaja, tijd voor lijmpot en schaar WozzKid...

:) Extern style sheet natuurlijk! Zo makkelijk mogelijk houden...

OK, Simpletekst is absoluut NIET geschikt om HTML pagina's in te tikken. Hij kan t niet als html structuur bewaren. Wat eeb bullshit. Die oude simpletekst kon het wel... Maar ff dat linkje voor bbedit terugzoeken. Morgen, nu lekker pitten!

Jongens bedankt… (Dit was ouderwetsleuk leren)

ftp://ftp.barebones.com/pub/freeware/BBEdit_Lite_612.smi.hqx

[quote:ef692ccd23="WOZ"]OK, Simpletekst is absoluut NIET geschikt om HTML pagina's in te tikken. [/quote:ef692ccd23]

Euh, ik neem aan dat je TextEdit bedoelt, en dat je als platte tekst wil bewaren en niet als RTF-text.
Doe het volgende:
TextEdit -> Preferences -> en dan Plain Text aanvinken bij New Document Attributes.
Elk volgend document kan je dan bewaren als een .html bestand met absoluut geen problemen met de html structuur.

Bij het open van een .html file in TextEdit.
TextEdit -> Preferences -> en dan bij Rich Text Processing: Ignore Rich Text commands in html files aanvinken (kan ook in het open-dialoog venster).

Suc6

Als je dan een CSS editor wil gebruiken gebruik dan CSSEdit: [url]http://www.macrabbit.com/cssedit/[/url]

Ik heb ook eens StyleMaster geprobeerd maar alles zit op de meest vreemde plaatsen, het is natuurlijk ook maar wat je fijn vind. Als je CSSEdit nog niet kent zou ik eens een kijkje nemen!

Je moet inderdaad je files als css bewaren en linken of emdebben in een site of file. (normaal kan je dat vanuit StyleMaster) Text Edit Plus is ook een ouder programmatje dat je veel opties in wegschrijven laat. En dat je files zomaar Safari-files worden, heeft met instellingen te maken.

Ik vind persoonlijk CSSEdit maar heel beperkt hoor.

Ik zal het ook eens proberen. De site ziet er erg verzorgd uit. Dat geeft hoop, StyleMaster valt me mee qua werken. Het moet bijna wel zo zijn dat binnen afzienbare tijd de 'grote jongens' als GoLive en DW óók CSS gaan gebruiken ipv tabellen en layers. Tot die tijd is dit een perfecte oplossing.