css tabel border kleur veranderen

misschien een hele stomme vraag, maar ik begin net een beetje met css, en ik wil nu een tabelrand van kleur laten veranderen als ik er met mijn muis over ga.. kan dat met css? of moet ik dan toch weer aan de slag met javascript?

en is transparantie (van plaatjes of elementen… dus bijvoorbeeld iets op 50% zetten) op een of andere manier mogelijk met css? of ga ik dan echt te ver? :evil:

[code:1:2ac76c291c] table:hover { border-color ; red; } [/code:1:2ac76c291c]

Werkt niet in Internet Explorer 6, daar heb je aanvullende javascript voor nodig, maar die is beschikbaar:
http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html

Transparantie is mogelijk, maar er zijn maar weinig browsers die dat ondersteunen, dus in de praktijk niet bruikbaar.

Miscchien moet je je als beginner maar beperken tot de basiscs voor je je druk gaat maken over toeters & bellen.

ik ben niet helemaal beginner, maar beginner als het gaat om css... ik moet voor school een website maken die volledig uit css/html/javascript moet bestaan, maar toen ik het concept voor de website had gemaakt wist ik dat nog niet, dus ik had een aantal dingetjes bedacht die in flash (wat ik vaak gebruik) geen probleem zouden zijn, maar nu moet ik wat noodoplossingen verzinnen.

maar bedankt voor de hulp!

Webdesign gaat niet zozeer over hoe het smoelt, maar hoe het werkt.

daar was ik zo ondertussen ook al achter.. nu nog uitzoeken hoe ik dingen die ik in mijn hoofd heb werkend kan maken. en dan denk ik niet dat het heel vreemd is als ik wat hulp vraag. Ik ben een creatieve, dus ik heb ideeen en gedachtenkronkels... als ik niet weet of het mogelijk is dan vraag ik er naar, is het niet mogelijk jammer dan.. maar ik weet heel goed waar het over gaat in webdesign.