Cube ge-upgrade naar 1.2 GHz!

Ik heb afgelopen maandag voor m'n Cube een 1.2 GHz upgrade kaart van Sonnet besteld bij Other World Computing en gisteren binnen gekregen. Zojuist geïnstalleerd en alles draait nu weer als een trein. Installeren, op m'n gemakje, duurde ± 60 minuten en er was geen extra software of i.d. nodig. Kaartje erop prikken, booten en klaar. Na alle gerommel met een Powerlogix kaart ben ik nu echt super blij met de Sonnet kaart. Kosten inclusief verzenden en Cubekit waren 'slechts' 418 euro. Verzending via UPS gedaan en ik hoefde geen invoerrechten te betalen!

Ik wilde deze blijdschap even delen met andere Cube gebruikers hier :smiley:

Bedankt voor de tip. Maar ik heb problemen met mijn airport ontvangst op mijn Cube. Ik heb net de nieuwse powerbook gehaald. Werk als een zonnetje en mijn cube staat er nu (helaas) bij als 'versiering'. Dan ga ik niet zo'n €400 uitgeven aan een mac waar ik eigenlijk niks meer mee doe. Thanx :wink:

hey,

Ik heb dezelfde upgrade gedaan, werkt net als bij jouw als een zonnetje.
Mijn volgende upgrade wordt een radeon 9000, hehe

greetzz

Ah - die radeon 9000, dar zit ik ook naar te kijken ja maar dan wel die met 128 mb. Schijnt wel een behoorlijk gedoe te zijn met inbouwen, daar zie ik wel tegen op. Heb nu een GeForce TwinView met 64 MB. Kan er dus twee monitoren aanhangen als ik wil.

het grote voordeel is, dat we door de proc upgrade er al een fan in hebben zitten. Je hebt al een beetje voor werk gedaan. Ennuh ik heb een dremel, dus ik maak hem passend, hehe.

greetzzz

[quote:acfb907cdd="cubizer"]Maar ik heb problemen met mijn airport ontvangst op mijn Cube. [/quote:acfb907cdd]

Die problemen had ik ook. Wat ik echter doe is één hoek van m’n Cube tegen de muur zetten, heel lichtjes. Het ontvangst signaal werkt dan echt stukken beter dan als m’n Cube los staat. Kan niet helemaal verklaren waarom, maar het werkt wel!

@ateazz :: maar ik las dat je toch ook een voeding of zo moet verplaatsen???

[i:607baf50d8]Hoeveel lawaai maakt de Cube na upgrade[/i:607baf50d8]? Ik denk er nl. ook over mijn Cube op te waarderen zodra ik geld (lees: een baan) heb, want ik vind 'm te leuk om de deur uit te doen. Aangezien ik in een studentenhuis woon en mijn cube in mijn kamer staat, wil ik ook graag een stille computer. Een windtunnel zou dan ook niets voor mij zijn op dit moment :roll:

De Cube is nu helaas niet meer helemaal stil da's een feit - maar wel veel stiller dan een TFT 17" iMac. Kortom - je hoort wel de fan, maar is minimaal! De fan die ik erbij heb is trouwens van GigaDesign.

[quote:931c75a58f="macanoid"] Verzending via UPS gedaan en ik hoefde geen invoerrechten te betalen! [/quote:931c75a58f]

Das mooi, Mazzel gehad!!!

Je kan zeggen wat je wil, maar die Cubes zijn echt mega-gaaf. Als ze te upgraden zijn - doen! Naar mijn mening zijn de cubes de meest in het oog springende computers die Apple tot nu toe gemaakt heeft.

Volgens mij is PC-apparatuur invoerrechtenvrij. Niet BTW-vrij trouwens.

Digitale camera’s vallen ook onder PC’s

[quote:07f3e8f929="pako"]Volgens mij is PC-apparatuur invoerrechtenvrij. Niet BTW-vrij trouwens.

Digitale camera’s vallen ook onder PC’s[/quote:07f3e8f929]

Klopt. Er worden geen invoerrechten op pc’s en pc-onderdelen berekend. Dat geldt meer voor drank, sigaretten en auto’s. Maar normaliter zit aan de buitenkant van de verpakking een omschrijving van de inhoud met de waarde. Bij de douane krijg je vervolgens een remboursnota voor de BTW. Je moet wel mazzel hebben als je daar onderuit komt. Het is mij 1 keer niet gelukt met toner voor mijn vorige printer (de eerste keer dat ik bestelde was voor de 11-9 aanslagen (zonder BTW), de tweede keer was erna, misschien dat toner op anthrax lijkt). Voor cd’s heb ik nog nooit een toeslag hoeven te betalen.

MAAR, het is in de VS niet altijd goedkoper! Ik koop ook een upgrade, maar dan in Duitsland (G4 1,4 GHz voor G4QS 800). Kost vrijwel gelijk aan uit de VS.

Da's dan wel heel snel geleverd. Mazzel trouwens met die invoerrechten, maar je loopt altijd nog de kans op een naheffing van de Douane. Ikzelf sta op het punt om een 1Ghz upgrade van PowerLogix aan te schaffen (€250,- ex), maar ik krijg geen reactie van de Nederlandse importeur. Heeft iemand ervaring met [url=http://www.multisound-media.nl]Multisound Media[/url] ?

Ik heb de Sonnet 1.2 Ghz processor al bijna drie-kwart jaar in mijn Cube draaien zonder problemen. Echt een fantastische investering: Cube loopt als een zonnetje en is weer een beetje bij de tijd qua specs en de fan is bijna niet te horen. Het is nu wachten op een G5 processor upgrade voor de Cube :)

Leuk die positieve reacties over Sonnet - na al dat gekloot met Powerlogix ben ik er ook zo blij mee dat het nu gewoon werkt.

Een G5 in een Cube zie ik niet gebeuren, maar een dual 1.5 wel en daar zou ik zelf ook al blij mee zijn, tenminste, als Sonnet 'm maakt :wink:

Hey macnoid,

Je moet inderdaad je VRM bordje verplaatsen voor zon grote vid kaart.
Dat is het bordje waar je voeding binnenkomt en geregeld word.
Je hebt daar een speciale 30 pins kabel voor nodig, maar die is te koop.
De plek waar je dat bordje plaatst kan verschillen.

Als je meer wil weten hoor ik het wel

Greetzz

Wat zit er eigenlijk in de Cube-kit? Ik kan goedkoop aan de 1,2Ghz van Sonnet komen, maar daar zit de cube-kit niet bij.

Hey,

In de cubekit zit een fan + bracket en de handleiding om alles in elkaar te zetten.

Als ik een hele avond zit te gamen, wordt ie niet echt warm, dus je kan het zonder proberen.
Je kan van mij wel een kopie van de handleiding krijgen. (ehh als ik hem nog heb)

greetzz

[quote:bf5f0f47ca="ateazz"]Hey,

In de cubekit zit een fan + bracket en de handleiding om alles in elkaar te zetten.

Als ik een hele avond zit te gamen, wordt ie niet echt warm, dus je kan het zonder proberen.
Je kan van mij wel een kopie van de handleiding krijgen. (ehh als ik hem nog heb)

greetzz[/quote:bf5f0f47ca]

Super van je! Ik kan me alleen niet helemaal een voorstelling maken wat je bedoeld met een ‘bracket’. Kun je daar wat meer info over geven? Ik denk overigens wel dat ik een fan zou willen, aangezien ik een GF2 kaart heb zonder fan.Ik ben wel een beetje huiverig voor het geluid wat die produceert.