Cube upgrade

Misschien een vraag die al gesteld is, maar goed dan heb ik ook meteen alles op een rijtje.

Ik wil mijn cube upgrade.

HD = gedaan 120gb

Proccesor = niet gedaan - ik denk aan een sonnet 1.2ghz - is dit de beste keus en zo ja waar zou ik die het beste (goedkoop) kunnen kopen

Videokaart = niet gedaan - ik had deze vervangen met een ATI 7500 maar het werd hem allemaal teveel en hij nam afscheid met een mooie rookpluim (RIP) :frowning:
Nu zit de standaard kaart er weer in, is het uberhaupt noodzakelijk om de kaart te vervangen (alleen grafisch werk) en zoja welke kaart is dan het beste met of zonder aditionele koeling.

RAM = gedaan 1,5gb

Ok Apple Broeders alvast bedankt voor het nadenken en antwoorden ben zeer benieuwd

Hey,

Ik heb ook alles al gedaan, ben nu bezig met een andere videokaart, zie onderschrift.
Die sonnet is geweldig, ik heb hem zelf, en gekocht bij stonehouse (snel in huis hehehe)
heb jeje videokaart opgeblazen???, of je vrm bordje???

Tja een 7500 zou moeten kunnen, anders een standaard 32MB radeon, die zit er bij standaard in.

meer vragen, meld het me ff.

greetzz en suc6

ps die hoeveelheid ram zorgt voor veel warmte en vermogen ontrekken aan het vrm bordje

Ik heb mijn Cube indertijd geupgraded met een Nvidia GeForce 2MX 32Mb kaart, niet omdat deze kaart zo supersnel was maar hij ondersteunde Quartz Extreme en hij paste perfect, tevens geeft de warmte geen problemen. Draait nu al 3 jaar zo.... Indien je er een Proc. upgrade inknalt heb je zowiezo een kleine (stille) fan nodig.

Kijk ook eens hier: http://www.xlr8yourmac.com/G4CARDS/powerlogix_g4_1ghz/index.html

Succes,

Ewout

Processor: Ik zelf heb vorige maand een Sonnet 1.2Ghz er in gestopt. Kostte €329 bij [url=http://www.dsp-memory.de/v1/catalog/product_info.php?products_id=2450]DSP Memory[/url] . Ben er zeer tevreden mee. Alle games zijn speelbaar en iTunes loopt weer soepel. Viedokaart: Ik heb al meer dan 2 jaar een GeForce 2MX er in zitten zonder fan. Is voor het geld een prima kaart, maar geen snelheidsmonster. Toch kan ik zonder problemen elk spel spelen op 800x600 met alles aan. Voor meer info kan ik je [url=http://www.cubeowner.com/]DEZE[/url] site van harte aanbevelen. Daar kun je echt ALLES terugvinden wat met de Cube te maken heeft.

Hier nog een Sonnet liefhebber. Echt een fraai product en totaal plug 'n' play.

Ik heb zojuist de Sonnet 1,2ghz besteld zoals CubeOwner me heeft geadviseerd!!

Kan haast niet wachten.

Nu alleen nog beslissen of ik iets met de videokaart ga doen, suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Bedankt en groeten

Hier een compleet overzicht van alle Cube kaarten ::

http://cubeowner.com/kbase/admin/attach/66-vidchart.html

hey tsjap,

Waarom niet, als je het aandurft dan.

zie mijn onderschrift, als hulp nodig hebt hoor ik het wel

greetzz

Ik wacht wel even op mijn sonnet kaart, als me dat goed bevalt dan wacht ik ffkes. Zoniet dan denk ik dat ik ook de gok waag om een 9000pro in te bouwen.

Goed bedankt
Tsjap

[quote:c6a889ee53="tsjap"]Ik heb zojuist de Sonnet 1,2ghz besteld zoals CubeOwner me heeft geadviseerd!!

Kan haast niet wachten.

Nu alleen nog beslissen of ik iets met de videokaart ga doen, suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Bedankt en groeten[/quote:c6a889ee53]

Wow…fijn dat ik heb kunnen helpen! :lol:

[quote:9ccc9cd4f4="tsjap"]Ik wacht wel even op mijn sonnet kaart, als me dat goed bevalt dan wacht ik ffkes. Zoniet dan denk ik dat ik ook de gok waag om een 9000pro in te bouwen.

Goed bedankt
Tsjap[/quote:9ccc9cd4f4]

Het enige lastige van de 9000 pro is het vinden van de juiste verlengkabel om het vrm bord te verlengen. Het beste is om een kant en klare te bestellen.
Gebruik zelf een geforce 3 MX in de Cube. De beste zonder verplaatsing van de vrm.

Ja dat wordt dan wel even een klusje, maar het houdt de spanning er in nietwaar.

Is de geforce 3 MX overigens nog te koop? en heeft deze een ADC aansluiting? En heeft deze extra koeling nodig?

Tsjap

De GF3 is volgens mij niet meer in Mac versie nieuw te koop. Hij is wel nog soms te krijgen via het gebruikte circuit(ebay,markplaats tweedehandsmac etc). Er zit standaard al een ventilatie op. Dus je kan hem er direct inzetten. En er zit een ADC connector op.

Beste Apple Vrienden,

De Sonnet upgrade is binnen en geinstalleerd in iets meer dan een uurtje. Aangezet en grijs beeld, na enkele momenten van spanning afgewisseld door angst kwam het mooiste logo te wereld te voorschijn en kwam er een serene rust over me heen.

In het kort, hij doet het en na een jaar van stilstand omdat het oude beestje te langzaam was geworden is het weer een volwaardige computer geworden.

Het is dus alle cubers aangeraden om dit te doen!

Mijn dank aan alle wijze hulp, en ook aan CubeOwner voor het goede adres www.dspmemory.de.
Goede service , snel en goedkoop. Wat wil een Nederlander nog meer.

Goed afsluitend de groeten

Tsjap

Een vraagje, is het gelukt om de Ati 9000pro te installeren in de cube?

Ik ben op zoek naar iemand die het gelukt is om zo een kaart zonder grote problemen in de cube in te bouwen. Ik wil enkel weten of dit zou lukken.

alvast bedankt :smiley: