cube vs mac mini

Dag allemaal. Ik ben nog steeds links en rechts op zoek naar een macje voor erbij. aangezien ik nu steeds mijn powerbook gebruik (dichtgeklapt met extern scherm) mis ik de mobiliteit van de pb.

De eis die ik heb is dat het macje echt muisstil moet zijn omdat deze dag en nag aan staat voor o.a downloaden en itunes af spelen.
Ook wat spelletjes spelen zou niet gek zijn (zoals lego star wars of nolf2)

Nu weet ik dat jullie gelijk zeggen de mac mini!!! maar een klasgenoot van me heeft een cube en ik vind het echt een supergaaf ding.
nu zag ik deze cube staan…

Power Macintosh Cube G4/450
Processor: G4 - 450 MHz Geheugen: 512 MB Harddisk: 80 GB
Poorten: USB FireWire UTP VGA ADC

• DVD speler
  • incl toetsenbord en muis

voor 450 euro…

even erbij vermelden dat de harde schijf geen probleem is aangezien ik een externe hd triple interface d2 250 gb van lacie erbij koop.

Nu de vraag aan jullie is er nou echt zo ontzettend veel verschul van snelheid tussen de cube en de mac mini…en is de cube even stil als de mac mini.
En zijn die spellen een beetje te doen op een cube ?

zoals jullie zien heb ik echt veel vragen over de cube… dus ervaringen of meningen en opmerkingen zijn zeer welkom!!

groet,
ramon :smiley:

450 Mhz < > 1,42 Ghz

Bijna driedubbel zo krachtig, als je spellen wilt spelen op je mac, zou ik MINIMAAL de mac mini nemen!

De cube is inderdaad een heel stoer ding, maar voor wat jij wil zou ik dat ding maar helemaal uit mijn gedachten zetten!

Groeten,

Gerben

Wat vragen kan ik wel beantwoorden, aangezien mijn vrouws cube naast mijn Imac staat. De cube is absoluut stil, je hoort de harde schijf, dat is alles. Games op de cube zal met deze configuratie niet meevallen. De cube van mijn vrouw heeft ongeveer dezelfde specs (iets meer geheugen) OSX 10.4 draait perfect, een beetje mailen, internetten, documentje maken gaat allemaal perfect. Ook Ilife '06 draait redelijk, maar ik denk dat het daarna wel aardig stopt. iPhoto in schermvullende weergave gaat al aanzienlijk trager. De prijs die je noemt is wel erg hoog. Ik heb deze een half jaar geleden voor 250 euro gekocht. Dus compleet (zonder scherm) en ik denk dat dat een goede prijs is. De cube is vooral mooi, geen snelheidsmonster.

André

Er zitten daar geen speakers bij toch? Let er wel op dat de Cube geen geluidskaart en audio- out uitgang heeft. Je hebt dus speciale speakers nodig hebt, omdat je zonder speakers geen geluid hebt.

chips je heb gelijk de cube heeft usb audio uitgang :(

maar is die mgh dus echt zo doorslaggevend…

En zoiezo, wat heb je nou aan een cube van 450 MHz, leuk en aardig maar voor 450 kun je ook al een vrij leuke Mac Mini krijgen.

Ik zou voor een nieuwe Mac Mini gaan, stiller, sneller goedkoper en functioneler.

Neemt niet weg dat de Cube nog altijd de 2e mooiste computer ter wereld is.
8)

is een mac mini dan vergelijkbaar met mijn pb? 1,5 ghz 1 gig ram 128mb videokaart en een snellere hd 5400 geloof ik :?

De Powerbook is sneller maar de Mac Mini zal een aardig eind in die richting komen.

Plus de Mac Mini heeft nog garantie.

Als je verwacht dat iedereen Mac mini zegt waarom begin je dan een topic hierover ? :? Maar buiten dat: De Mac mini is veel krachtiger en heeft een VEEL betere videokaart. En als je spelletjes ermee wilt spelen dan is dat zeker belangerijk.

klopt, er is geen goed argument waarom je een cube zou komen in tegenstelling tot een mini wanneer het gaat om prijs - kwaliteit.

ok thanx voor de opmerkingen allemaal ik vroeg me gewoon af of er dus echt zoveel verschil zat in de mac mini en de cube...... en dat is me nu dus wel duidelijk gworden. Op technisch gebied is de mac mini dus vele malen beter dan de cube...qua snelheid is hij ook veel sneller.

Het verschil is duidelijk, de mini is sneller en kleiner. De Cube daarentegen is waarschijnlijk de coolste computer die ooit gemaakt is. Je kunt 'm overigens ver boven de standaard specs upgraden maar dat kost helaas wel een lieve duit. Ik zou er graag nog eens een Cube bij hebben als server en download box. Al moet ik zeggen dat een mini ook wel heel leuk is. Sorry, je weinig aan me maar ze zijn beide gewoon veel te leuk.

Het hart zegt mss Cube terwijl het verstand Mini zegt

Wat is er toch zo mooi aan die cube...... ? :? Vind hem echt niet speciaal maarja :sealed:

O de Cube, ja geweldig. Ik zou daar eerder voor gaan dan voor de mini, simpelweg omdat ie mooier is. Voor erbij is het de perfecte aanwinst, de Cube is cult!

Nadeel aan de Cube: Apple wou iets te innovatief zijn door d’r alleen DVD in te stoppen, en geen CD. Plus de tand des tijds: de Airport kaart die erin moet is de oude versie.

[img:628912c8d1]http://homepage.mac.com/gdbjr/images/Tank%202.jpg[/img:628912c8d1]

ik vind het maar vaag...... maarja.

[quote:45af8b8d20="Rimsic"]ik vind het maar vaag...... maarja.[/quote:45af8b8d20]

Kijk, het is natuurlijk wel persoonlijk: net zoals jij graag iBook clamshell voor erbij bij wilt, wil een ander graag een Cube.

ja maar dat iemand 450 euro betaald voor voor een oude pc. En je voor 450 euro dezelfde pc kan kopen allen dan sneller........

maar het zal idd met smaak te maken hebben

Kan je de Cube eigenlijk een collectorsitem noemen? Ik weet dat er niet zo veel van verkocht zijn alleszins. Dat kan je ook als een pluspunt beschouwen dan.