CyberDuck mappen uploaden (ftp)

Zojuist heb ik een harddisk aangesloten op de USB poort van mijn wireless router. Helaas is Safari erg slecht met FTP dus vandaar dat ik het via CyberDuck doe echter ik kan geen mappen kopieren. Indien ik een map sleep gaat hij de bestanden er allemaal uit halen en dumpt ze gewoon in 1 centrale map. Iets dat niet al te handig is als je veel documenten juist zo mooi hebt gesorteert d.m.v. een mappen.

Heeft iemand een idee hoe ik mappen kan kopieren?
Tips voor FTPen op een Apple zijn ook welkom want tot nu toe valt dat me nog een beetje tegen vergeleken met Windows.

check je pb's

hier hetzelfde probleem, ik zoek nog steeds een fijn en easy-to-use programma voor mac om via ftp files te uploaden naar een server. wie kan me wat adviseren? tip: ik ben filezilla gewend, dus liefst ook in dat soort ftp-'genre'

Ik kan met Cyberduck gewoon mappen kopieren en dat doen wat alle andere FTP progamma's ook doen. Overigens werkt Transmit een stuk handiger maar is dan weer niet gratis. Je moet dus een gegeven Duck niet in de bek kijken.

Transmit erop gezet en iderdaad deze werkt een heel stuk beter echter is niet gratis...

In ieder geval werkt het nu lekker!
Dank allemaal.

[quote:5167203354="soulcreeper"]hier hetzelfde probleem, ik zoek nog steeds een fijn en easy-to-use programma voor mac om via ftp files te uploaden naar een server. wie kan me wat adviseren? tip: ik ben filezilla gewend, dus liefst ook in dat soort ftp-'genre'[/quote:5167203354]

check jij ook je pb’s.

[quote:15fe98d9c4="soulcreeper"]hier hetzelfde probleem, ik zoek nog steeds een fijn en easy-to-use programma voor mac om via ftp files te uploaden naar een server. wie kan me wat adviseren? tip: ik ben filezilla gewend, dus liefst ook in dat soort ftp-'genre'[/quote:15fe98d9c4]

ik gebruik gewoon www.web2ftp.com

[quote:141178695e="gretver"][quote:141178695e="soulcreeper"]hier hetzelfde probleem, ik zoek nog steeds een fijn en easy-to-use programma voor mac om via ftp files te uploaden naar een server. wie kan me wat adviseren? tip: ik ben filezilla gewend, dus liefst ook in dat soort ftp-'genre'[/quote:141178695e]

ik gebruik gewoon www.web2ftp.com…[/quote:141178695e]

Handige site voor als je niet zo snel iets anders bij de hand hebt, maar een ftp programma werkt toch heel wat beter. Vooral als je bijvoorbeeld phpMyAdmin wilt uploaden (honderden bestandjes). Je kunt namelijk maar 5 bestandjes tegelijk uploaden op die website en met een programma kun je gewoonweg de complete map er in slepen (nog een voordeel: drag and drop). Daarnaast werkt Transmit bijvoorbeeld samen met mijn script editor (SubEthaEdit) waardoor ik scripts rechtstreeks vanaf de server kan openen, wijzigen en opslaan.