Dac100

Hoi allemaal, Ik heb recentelijk een Dac100 gekocht om mijn Hi8 bandjes over te zetten op de MacMini. Nu lukt het op zich wel, alleen krijg ik af en toe een raar beeld erdoor. Groene strepen en dan meteen weer het blauwe beeld van iMovie. Wat doe ik fout...

Dat is normaal... gebeurd bij het overschakkeling van video naar digital :P

Had het zelfde probleem met de dac100, daar valt niks aan te doen. Heb nog canopus advc 100 en die heeft dat probeem niet.

vermoedelijk ligt het probleem bij fouten in het bronmateriaal, de Hi8 band waar drop outs in voorkomen sommige analoog/digitaal convertors hebben daar meer last van dan andere ik gebruik ook zo'n DAC 100 zonder enig probleem MAAAR ik heb tussen de band en de DAC een TBC (time base corrector) staan kleine suggestie: als je sVHS kabels gebruikt, toch even checken of er een goed contact is met de DAC 100 ;

Heb ook de DAC-100

Harde overgangen gemaakt met een camera (start-stop of met een programma) kunnen ook een
probleem geven bij het importeren met de DAC-100. Duurdere converters hebben dit problemen niet.

Oplossing (=omslachtig)
-overtapen op een digitale tape (=camera) en dan importeren via firewire (zonder DAC-100)
maarja, dan had je waarschijnlijk de DAC-100 helemaal niet nodig gehad.

Ik denk dat je voor dat overtapen toch een AC-Digitaal-omzetter nodig hebt. Als de camera dat kan, heb je inderdaad geen DAC-100 nodig. 8)