Dacht slim te wezen ...

Ik geloof dat ik mijn iPod heb vermoord. Dacht slim te wezen door hem te gebruiken als installatieschijf voor Tiger. Heb twee iMacs, een met en een zonder dvd-speler. Op aanraden van een ander forumlid sloot ik de iPod aan op de iMac met dvd-speler en deed het Tigerschijfje erin. Opende het Schijfhulp-programma en gaf als opdracht: iPod herstellen met als bron de Tiger-dvd. Optie: wissen. Toen ging hij aan de gang, maar hield er algauw mee op: kopieerfout. Sindsdien staat er alleen een appeltje op de iPod, ook na de reset-truc met de gelijktijdig ingedrukte play en menu-knop. (Het is een iPod met vier knopjes boven de cirkel). Mounten wil ook niet meer lukken. Help!

http://www.apple.com/ipod/download/

Gebruik de iPod updater om je iPod te herstellen.

Lukt niet, want er is officieel geen iPod aanwezig. Mount niet.

Heb je al programma's als norton of DiskWarrior geprobeerd? of diskutillity? of TechTool Pro? Het lijkt mij een harddisk probleem. met os x 1.2 werkte mijn I pod prima

Toch nog even op de site van Apple zelf gekeken: aansluiten op het lichtnet, menu en play tegelijk indrukken, daarna twee buitenste knoppen ('spoelen') tegelijk. En verdomd, hij komt weer tot leven. Herstellen gedaan met Schijfhulp, daarna iPod Updater. Hij doet het weer!

Slimpie

[quote:cffabb5cef="croonenv"]Heb je al programma's als norton of DiskWarrior geprobeerd? of diskutillity? of TechTool Pro? Het lijkt mij een harddisk probleem. met os x 1.2 werkte mijn I pod prima[/quote:cffabb5cef]

Zijn er ook zo’n soort programma’s voor windows?