Daily tasks

Ik heb een vraagje over de dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse onderhoud van Macosx.

Dit zou het dagelijkse onderhoudsscript zijn:
sudo sh /etc/daily
Maar telkens ik dit intik in de terminal moet ik mijn paswoord geven. Maar als het automatisch moet gebeuren is dat toch niet handig?

Is er een manier om dat te omzeilen zodat ik ingelogd als admin de taken kan uitvoeren? (Ik werk met Cronnix)

PS: die scripts worden toch uitgevoerd als je in sluimerstand staat? :?

Tja, ik gebruik [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/9633]Macaroni[/url], automatisch daily, weekly en monthly en ook automatisch de permissies. Heel erg handig. Hij doet deze taken volledig automatisch op de achtergrond, in principe wanneer je even niet druk bent met van alles en nog wat. Alles valt in te stellen, maar dat is op zich niet nodig, hij is kant en klaar na installatie. Verder zorgt hij ervoor dat hij geen taken doet, wanneer je op je accu werkt, dit kun je wijzigen.

Ik ben er helemaal weg van, want ik heb er totaal geen omkijken meer naar. Ik zou eerlijk gezegd bijna vergeten dat die taken er zijn… :wink:

Volgens mij worden de scripts niet uitgevoerd wanneer je Mac in sluimerstand staat. :roll:

Als je in cronnix onder "File" kijkt, zie je staan "Open system crontab". Hier staan de onderhoudscripts, je kan ze dan gewoon veranderen en hoeft dan niet meer per keer je password in te voeren.