Dan maar geen Mavericks (voorlopig)

dubbele post

Non of this shit staat op mijn Mac.

je gevoel komt niet overeen met de werkelijkheid, want zie > http://www.onemorething.nl/2013/09/apple-stoot-coca-cola-van-de-troon-als-meest-waardevolle-merk/
Prettig en vooral zeer winstgevend ‘verloren’ gelopen dan toch.
:lol:

[quote=Night url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dan-maar-geen-mavericks-voorlopig/#post-2605160 time=1381074959]Nee, ik denk dat het voortkomt uit een steeds sterker gevoel dat Apple de weg een beetje kwijt begint te raken en dat ‘anders’ niet altijd ‘beter’ is.
OSsen beginnen steeds onoverzichtelijker en ondoorgrondelijker te worden en dat begint me een beetje ‘Windows’ kriebels te geven.
“Gewoon” even updaten is er niet meer bij en door de spreekwoordelijke bomen is door alle toeters en bellen het bos nauwelijks meer te zien.[/quote]Ik weet niet hoe lang jij al Macs gebruikt, maar ik kan me een artikel van een jaar of vijf á zes geleden in de MacFan herinneren waarin wordt aanbevolen om altijd een schone installatie van een nieuw besturingssysteem te doen. Sindsdien doe ik dat altijd (wanneer ik tijd heb), ondanks het feit dat ik voorheen nooit echt tegen problemen ben aangelopen. Maar, om je een voorbeeld te geven, wat mij wel jarenlang dwars heeft gezeten is Safari! Alhoewel Safari nu een hele volwassen webbrowser is, het was ooit rampzalig slecht en meestal was Firefox de enige uitweg. Dus ook 10 jaar geleden waren er wel eens oneffenheden. Begin niet over Windows kriebels, want als er een systeem is dat significant slechter presteert dan OS X Mavericks, dan is dat wel Windows 8. Alhoewel ik OS X Mavericks zelf nog niet heb geïnstalleerd, gebaseerd op de persberichten kan ik wel concluderen dat het de kloof tussen Windows 8 en OS X met betrekking tot gebruiksgemak alleen nog maar vergroot.

Maar welke shit wel?

Nou, Nou veel s**t hier. Ga dan naar de wc als je moet.
Ok nu serieus.
10.8.4 is prima. update naar 10.8.5 laat op mijn macbook air mid 2012 een plat hol geluid ontstaan. 10.8.5s iets beter maar onvoldoende.
Zo ook met 10.9 GM deze minder goede geluidsweergave. 10.9 GM toch wakeup via bluetooth mogelijk ondanks dat het staat uitgevinkt.
Ook zie ik bij 10.9 GM meer saturation bij de kleuren. blauw b.v. is paarsers bij vertikale kijkhoek verandering (10.8.4 niet aanwezig).
Alle kleuren zijn minder zacht dan 10.8.4 (mindere video drivers HD 4000?).
Voor derest werkt 10.9 GM naar behoren voor zover ik tot nu toe kan zien.
Nu gebruik ik week 10.8.4.

Voor al diegenen die op- en aanmerkingen hebben over 10.9: Jullie hebben deze uiteraard netjes via de Apple Developer Portal gedownload, dus dan heb je ook instructies gekregen waar je met je op- en aanmerkingen en bug reports terecht kan. Maak daar alsjeblieft gebruik van, want dan kan het door Apple onderzocht en eventueel aangepast worden, en zullen wij er straks allemaal van kunnen profiteren. Ons hier lastig vallen met Apple doemscenarios op basis van een product dat nog niet is uitgebracht lijkt me verder niet zo productief. Overigens, die nutteloze doemscenarios zijn van alle tijden, blader de topics op dit forum over de introductie van de voorgaande updates er maar eens op na.

Mavericks werkt perfect hier…

@buzz: da’s geproken!
Aan de vooroplopende gebruikers van 10.9 - wat nog geeneens uit is voor de gewone consument - die hier komen sakkeren over oneffenheden er nog steeds in, denk is even na: Elke nieuwe versie van een OS heeft zelfs na officiële vrijgave na maanden lang nog steeds bugs die pas aan het licht komen nadat miljoenen gebruikers gebruik maken van het OS.

Nu al beginnen lullen het gevoel te hebben dat Apple de weg een beetje begint kwijt te raken slaat dan ook nergens op.
Wie de weg wat kwijt is en afwijkt van het ‘recht pad’ zijn jullie doelbewust zelf.

Moesten jullie developers zijn had je zoals buzz aanhaalt niet op een gewoon forum als dit al je op en aanmerkingen geplaatst.
Nee, jullie hebben niet betaald voor het nog niet vrijgegeven 10.9 en het al ergens van een torrentsite gehaald.

En daar maar onterecht zeuren en klagen, wat verworden is tot een hobby voor velen.

[quote=MouseMighty url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dan-maar-geen-mavericks-voorlopig/#post-2605456 time=1381151399]
Je bent een rund als je met nieuwe systeemsoftware op je (productie)machine stunt!
[/quote]Dit is essentiële informatie! Ik ken mensen die minstens een jaar achterlopen met het updaten van hun besturingssysteem omdat ze er dan zeker van zijn dat alle programma’s waarmee ze geld verdienen, goed werken. Oftewel: voor die mensen wordt het eens tijd om te updaten naar Mountain Lion.

[quote=Night url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dan-maar-geen-mavericks-voorlopig/#post-2605160 time=1381074959]
“Gewoon” even updaten is er niet meer bij en door de spreekwoordelijke bomen is door alle toeters en bellen het bos nauwelijks meer te zien.[/quote]
Wordt er ook eentje wakker zeg. Liever laat dan nooit zullen we maar zeggen. Wat je hier nu roept hebben we al sinds het begin van het computertijdperk last van. Dat zal ongetwijfeld ook nooit anders worden. Er zijn namelijk teveel mogelijkheden die je kunt creëren en die je niet kunt testen. Je hebt dan ook maar een klein idee wat er gaat gebeuren als ineens de massa gaat update/upgraden (in dit geval is er sprake van een upgrade want je gaat naar een nieuwe grote versie), de rest is puur afwachten. Beheermethodieken zoals ITIL hebben dan ook niet voor niets aparte processen om updates/upgrades te begeleiden (change management, release management).

Updates gaan nog wel maar upgrades zijn altijd een PITA geweest voor ieder stuk software die deze planeet rijk is. Daarom plant men dit ook altijd (mensen die verstand van zaken hebben, mensen die verstandig zijn of mensen die inmiddels al ervaring hebben opgedaan) en zorgt men voor een backup om ergens op terug te vallen.

Btw, software die diep inhaken op het OS zoals Parallels en/of de zogenaamde hacks zoals Spamsieve zijn vaak de veroorzakers van update/upgrade ellende. Inventariseer vooraf dus goed wat je op je machine hebt geïnstalleerd en welke daarvan problemen zouden kunnen gaan geven (check roaringapps hiervoor).

En voor de rest…no guts, no glory! :nerd:

Betaald?
10.9 is gratis hoor…

En hoe bevalt het ieder tot nu toe?

Mail is nog steeds traag en het notificatie geluid komt pas na een minuut als de mail allang binnen is. Safari blijft nog steeds hangen…

Het kriebelt om weer terug te gaan naar Mountain Lion :slight_smile:

Dat peobleem met dat het notificatiegeluid van mail heb ik ook ja. De rest werkt goed hier

Hoi Kevin,

Het lijkt of Mavericks nog niet helemaal ‘af’ is, maar wel het stempel krijgt van 'Het is nieuw, dan is het gewoon beter dan het vorige…" Als ik kijk naar ervaringen dan heeft men het alleen maar over de betere batterij duur op een Mac Book maar wij hebben een imac.

Ik kan er naast zitten maar het lijkt (ervaring) of Mountain Lion veel soepeler draait dan Mavericks :slight_smile:

[quote=fruitdruif url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dan-maar-geen-mavericks-voorlopig/page/2/#post-2677094 time=1397934142]
Ik kan er naast zitten maar het lijkt (ervaring) of Mountain Lion veel soepeler draait dan Mavericks :)[/quote]
Je zit er naast.
Met genoeg geheugen (4GB) draait zelfs een iMac mid 2007 probleemloos Mavericks.

Fruitduif, niemand verplicht jou toch te upgraden? Als jij van mening bent dat Mountain lion beter draait dan ga je terug naar 10.8.
Maakt niemand een probleem van;) Als je hierbij hulp nodig hebt moet je t maar even melden;)