dane-elec geheugen

Heb sinds vorige donderdag PB 12 gekocht, met allerlei gratis extras zolas PC2100 256mb dan- elec geheugen. Het geheugen was door de reseller geinstalleerd.

Mijn blijdschap ivm met nieuwe aanwinst werd echter zwaar getemperd; meestal geraakte ik pas bij de 3de of 4de opstartpoging voorbij het inlogvenster (bleeg zonder teken hangen ergens midden in de blauwe progressiebar, kreeg de restart boodschap in 5 talen of gewoon een blauw scherm zonder meer)

Softwareherstel, option-command-p-r, schijfcontrole, upgrade nr 10.3.3… het hielp allemaal niet.

Vandaag heb ik de extra ram er uitgehaald en het ding start op in no time!!!
Nu wil ik wel meer geheugen dan 256mb,
Kan er iemand mij een goed merk van geheugen aanraden?
Hebben er nog mensen neg. ervaringen met dane-elec ?

Ik heb probleemloos in PowerbookG4 17" 1GB-ram en in G5 1.8DP 2GB-ram van Kingston zitten.

Ik heb een combo reader (voor smart media) van dane-elec! Werkt allemaal goed, maar toen ik overstaptje naar osx moest ik een half jaar wachten voordat dane-elec een driver ontwikkelde voor osx. Snel zijn ze daar niet in Frankrijk. Wat geheugen betreft voor in de computer moet ik je een antwoord schuldig blijven.

als je bij [url]http://www.interngeheugen.com/index1.html[/url] zoekt op geheugen voor PB/iB kom je uit op ander Dane geheugen dan standaard goedkoper spul. Ik weet alleen niet waarom dat is. Brakke hardware /firmware in de Appletjes zodat alleen heel speciaal geheugen werkt? Slechte zaak eigenlijk.

Kingston geheugen te koop voor weinig bij interngeheugen.com voldoet bij mij uitstekend.

De reden dat je geen standaard (nog goedkopere) kwaliteit geheugen kunt gebruiken is dat Apple(’:apple:’)haar hardware heeft ontworpen op de bovenzijde van de specificaties van de geheugen leveranciers. I.p.v. in het midden te gaan zitten van de specificatieset zoals bij veel pc leveranciers. Daarmee haalt Apple wel het maximum aan prestaties uit dit geheugen.

misschien is je Apple-verkoper vergeten te checken of het geheugen dat zij extra geinstalleerd hebben wel goed functioneert...

…het ligt waarschijnlijk niet aan Dane-elec geheugen in het algemeen, maar aan een ‘foutje’ bij het installeren…

…gewoon mee teruggaan dus…

…dan moeten ze je nieuw geheugen geven (en goed installeren & checken)…

…want je hebt nog garantie…
(op alle nieuwe Mac’s zit in pincipe altijd 1 jaar AppleCare garantie)

Succes !!
Toon.B