dankje wel ouders

heheheh ik heb vandaag te horen gekregen dat ik voor 1500 euro een laptop uit mag zoeken. Voor mijn nieuwe studie autotechniek te Rotterdam. Dit word natuurlijk een Mac. Na jaren kwijlen en sparen kan ik er nu gewoon eentje kiezen. Ik denk aan een pbook maar vind het wel moeilijk met de ibook update speculaties.....

Naja dat wilde ik even melden.

M.v.g. Bart Koopman

Gefeliciteerd ! Maar als je lang op je laptop moet zitten tokkelen, koop dan er dan eentje met een wat groter scherm (14-15).

Groeten van iemand die hoofdpijn kreeg van een 12 inch (maar kan ook aan de scherpte van mijn bril liggen !)

Voor een nieuwe PB komt je dan nog wel wat centjes tekort. Misschien is tweedehands dan een goede optie? Of je kan natuurlijk ook gaan voor een iBook, vormgeving technisch misschien wat minder 'luxe', maar tegenwoordig ook aardige werkpaardjes hoor....

In iedergeval succes!

Ik heb onlangs een Powerbook 12" besteld in de Onderwijs store. Ik heb er 768 mb RAM in laten ztten ipv 512 en een Tucano second skin erbij. En dat voor minder dan 1.500 Euro. Dat is dan wel een combodrive.

Doe mij zo'n papa en mama! :-)

Ja ik zie nog niet zo veel in een superdrive. (nog niet). ik heb wel een klein vraagje. maar ik weet niet of dat hier mag. En ik heb zelf een mooi 17 inch beeldscherm staan dus dat 12 inch is voldoende om op school me op weg te kunnen. En hij pas mooi in je tas naast je boeken. Lekker klein en schattig. Trouwens ik zie toch nog niet veel heil in intels in mac. voordat de ziektes eruit zijn. zijn we weer een generatie verder.

vraagje.

Een applecare pakket. Kan je die ook nadat je 1 jaar garantie termijn verlopen is aanschaffen?

[quote:b3c4317f4d="J-roen"]Ik heb onlangs een Powerbook 12" besteld in de Onderwijs store. Ik heb er 768 mb RAM in laten ztten ipv 512 en een Tucano second skin erbij. En dat voor minder dan 1.500 Euro. Dat is dan wel een combodrive.[/quote:b3c4317f4d] Zo'n bolide heb ik ook, en nog steeds met genoegen. Als je auto's gaat ontwèrpen mag er zo af en toe wel een groot scherm aan, maar verder kun je er alles mee en heb je een krachtige computer voor dat geld. Bovendien, een G5 stop je niet zo makkelijk in je schooltas.

[quote:546c3be174="Bas Sandee"]Doe mij zo'n papa en mama! :-)[/quote:546c3be174]

niet dat ik zulke rijke ouders hebben. ze hebben er stiekem jarenlang voor gespaart achter mijn rug om. :slight_smile:

[edit]

in ieder geval kan mijn dag niet meer stuk.

[quote:9b0a500428="elbartos"]in ieder geval kan mijn dag niet meer stuk.[/quote:9b0a500428] Ik denk het komende jaar niet. Als je zo blij bent met je ouders zal dat nog wel even zo blijven. Prijs jezelf gelukkig.

[quote:056535c779="elbartos"]Een applecare pakket. Kan je die ook nadat je 1 jaar garantie termijn verlopen is aanschaffen?[/quote:056535c779] Nee, dat kan niet. AppleCare moet je in het 1e jaar aanschaffen.

[quote:527d8e9c09="MadSven"]Voor een nieuwe PB komt je dan nog wel wat centjes tekort.[/quote:527d8e9c09] Of spaar komende maanden zelf een paar meier bij. Als je ouders zo'n groot gebaar maken, mag je er zelf ook wat tijd en geld in steken, lijkt me.

Ik kreeg 50% korting voor een iBookje... en mijn 50% haalde ik via Vakantiewerk en door een beetje gepruts en gezeur ... :evil:

achja… nu heb ik een iBook met draadloos internet …

[quote:3072487881="Elstar"][quote:3072487881="MadSven"]Voor een nieuwe PB komt je dan nog wel wat centjes tekort.[/quote:3072487881] Of spaar komende maanden zelf een paar meier bij. Als je ouders zo'n groot gebaar maken, mag je er zelf ook wat tijd en geld in steken, lijkt me.[/quote:3072487881]

Geef je daarmee niet juist aan dat de gift niet groot genoeg is voor hetgeen je wilt hebben. Het lijkt mij netter om iets binnen het beschikbare budget aan te schaffen.

[quote:2a5abdb8c2="elbartos"]... ik heb wel een klein vraagje. maar ik weet niet of dat hier mag.[/quote:2a5abdb8c2]

Was dat dit vraagje?

[quote:2a5abdb8c2]Een applecare pakket. Kan je die ook nadat je 1 jaar garantie termijn verlopen is aanschaffen?[/quote:2a5abdb8c2]

?

[quote:5b358cdab1="J-roen"]Geef je daarmee niet juist aan dat de gift niet groot genoeg is...?[/quote:5b358cdab1] Gegeven paard en zo... Giften zijn altijd groot genoeg.

Als ouders zo’n bedrag op tafel leggen, is het toch niet te veel gevraagd om zelf ook wat bij te dragen, toch?

iIk heb gekeken op apple.nl in de onderwijs winkel. Dan betaal ik voor een 12" pbook met extra werk geheugen, totaal 768. 1471,10 Euro dus het kan wel.

Maar dat betekend dus dat ik die applecare niet meteen hoef te kopen. Zolang die maar in het 1e garantie jaar valt?

je moet applecare gewoon binnen je eerste jaar kopen dus een dag voor het jaar om is he ;-)

Ik heb ook zo een PB en het ruled

Heb je écht een Powerbook nodig voor je studie autotechniek? Een 14 inch iBook zal goedkoper zijn en het geld dat jij over zal houden kun je weer steken in RAM (héél belangrijk), Applecare en andere accessoires. Onderschat de snelheid van de iBooks niet.

twee dingen om aan te denken: - heb je tekenprogramma's nodig die Windows Only zijn voor je opleiding? - als je al tekenprogramma's e.d. nodig hebt, dan is een iBook geen goede keuze: 1024*768 is echt te krap. Voordeel van een powerpook is dat je er (thuis) een extern scherm aan kunt hangen die een hogere resolutie aankan: de hoeft dan niet perse een Apple scherm te zijn, maar elk scherm met een DVI aansluiting.

[quote:ffeefcc963="elbartos"]Maar dat betekend dus dat ik die applecare niet meteen hoef te kopen. Zolang die maar in het 1e garantie jaar valt?[/quote:ffeefcc963]

Ik neem aan dat je met ‘valt’ niet vallen bedoelt, als in de zin van: nu is mn laptop stuk. Want dat ‘valt’ dan weer niet onder de AppleCare-garantie! :wink: