Ik heb een iMac 24 inch (late 2009) die - zover het lijkt - nog prima loopt, maar allemaal bewegende (dansende, trillende) horizontale strepen in beeld heeft. Iemand een idee wat dit kan zijn? Een softwarematige probleem, of toch een hardwaredingetje? Ik heb zitten zoeken op dit probleem en iemand wijst in de richting van een kapotte videokaart. Zou dat het kunnen zijn? En is dat eenvoudig en betaalbaar te repareren? Of kan ik de computer beter in de afvalcontainer mikken?
Defect iMac 27" eind 2009
http://www.onemorething.nl/community/topic/defect-imac-27-eind-2009/
Misschien hier eens kijken?
Siri ?
Ik krijg nu de diagnose dat het lcd-scherm vervangen dient te worden. De kosten daarvan kunnen wel richting 200 euro gaan. Kan iemand mij vertellen of dat een redelijk bedrag is voor het vervangen van het scherm?
Is het een redelijk bedrag dat je nog in een acht jaar oude machine wilt investeren?
Goede vraag. Daar staat wel tegenover dat een nieuwe veel meer kost. En er verder niets mis is met deze.
Behalve die bewegende (dansende, trillende) horizontale strepen in beeld…
Lijkt me niet echt fijn werken.
Hmmm, definitieve diagnose: inderdaad scherm kapot. Nieuw scherm iMac 24 inch kost 680 euro. Een gebruikt scherm 250 euro. Zijn dat redelijke prijzen?
Nee verkoop het ding voor onderdelen en koop een andere/nieuwe.