Darwin-based OS?

Wat kan je allemaal doen met een pure Darwin installatie, zonder de OS X grafische omgeving? Kan je er een aantal programma's mee draaien? En vooral, wat kan je doen met de x86-versie van Darwin? :)

Moet je daar nu twee draadjes voor openen?

ga eens spelen met je terminal daarmee kan je alles doen wat je ook met darwin kan …

Je kan er alles mee wat je ook met linux kan. Van commandline tools tot KDE en GNOME.

hé gatver! geen gnome! liever kde of WindowMaker. WindowMaker lijkt op het (door Steve Jobs ontwikkelde) systeem NeXTStep, later opgevolgd door OpenStep en nu MacOSX. GNUStep is ook een opvolger van OpenStep. ik kan WindowMaker zeer sterk aanraden! ook kde is wel ok.

[url=http://xwinman.org/]Window Managers for X[/url]. Zoek maar uit.

[quote:ff1c0fee7b="VincentMX"]hé gatver! geen gnome! liever kde of WindowMaker.[/quote:ff1c0fee7b] Ik zou iedereen aan willen raden ze zelf te proberen :) Ik had op m'n oude Linux-PC liever Gnome dan KDE (die kwam op mij altijd over als een poging meer Windows te zijn dan Windows zelf, terwijl ik Gnome gewoon doordachter aan vond voelen) en was tevreden gebruiker van WindowMaker totdat dat op één of andere manier m'n systeem om de zoveel tijd vast liet lopen.

GNOME lijkt meer op MacOSX en KDE meer op Windows. Dat wil wel wat zeggen. Ik ga voor GNOME!

ik vind die aqua gui juist een van de sterke punten van OSX. als je overweegt om op darwin een andere gui te draaien, kun je denk ik beter voor freebsd of linux gaan als os.

De x86 versie van Darwin is op dit moment erg interessant als je developer bent. Maar je kunt er in principe even veel mee als alle andere Unix varianten of unix like Os-en.

[quote:d12a549d3d="dhawk"]ik vind die aqua gui juist een van de sterke punten van OSX. als je overweegt om op darwin een andere gui te draaien, kun je denk ik beter voor freebsd of linux gaan als os.[/quote:d12a549d3d]

Dat hoef je niet te denken, dat is gewoon zo. De hardware ondersteuning voor x86 is echt minimaal. En er mist een heleboel. Linux of *BSD kan dat makkelijk. Daar komt bij dat Linux voor het x86 platform gemaakt is en Darwin niet.

[quote:6117d2a412="letinon"]GNOME lijkt meer op MacOSX en KDE meer op Windows. Dat wil wel wat zeggen. Ik ga voor GNOME![/quote:6117d2a412] Ik ben ook voor gnome (ben der developer). Het heeft veel voordelen op KDE,WindowMaker,... Als alternatief mss XFCE (die vind ik ook goed) Grote nadeel van KDE is dat ze iedere nodige plaats knopen en paletten zetten. Maakt het zeer onoverzichtelijk. Gnome is veel rustiger en toegankelijker.

Ik ben wel benieuwd waar de mensen hun voorliefde voor WindowMaker?
En zeg niet voor de look and feel want da kan je bij iedere Desktop Environment naar wensen aanpassen. (Gnome-Look.org)

[quote:b8b4fba267="LoveBug356"]Grote nadeel van KDE is dat ze iedere nodige plaats knopen en paletten zetten. Maakt het zeer onoverzichtelijk.[/quote:b8b4fba267] Dat is onder meer wat ik bedoelde met "meer Windows dan Windows", ja. KDE komt op mij over als hoe Windows zou zijn als het geschreven zou zijn voor programmeurs i.p.v. voor het grote publiek. Maar dat heb je toch vaak met Linux-software, hoewel ze bij KDE geloof ik denken dat ze voor de massa aan het schrijven zijn. Ik vond het daarnaast ook gewoon niet lekker werken, maar ik kan niet goed benoemen waarom.

[quote:b8b4fba267=“LoveBug356”]Ik ben wel benieuwd waar de mensen hun voorliefde voor WindowMaker?[/quote:b8b4fba267]
Ik vond het vooral makkelijk in gebruik vanwege het dock en de manier waarop de geminimaliseerde programma’s ook onderin beeld op zo’n tegeltje komen te staan, in plaats van in een taakbalk die vol is als je een paar programma’s hebt draaien. De eerste keer dat ik OS X gebruikte kwam het toch erg bekend over daardoor.

Als ik me niet vergis is Windowmaker gebaseerd op de NeXT GUI. Dus het kan inderdaad wat bekend overkomen :D

[edit]: Oh, dat stond hierboven al :oops:

Ik verkies Gnome.

WindowMaker ziet er wel wat ‘lelijk’ uit. Misschien iets voor oude PC’s?

Interessant lees en discussievoer voor dit topic: http://www.domi235.nl/?p=11

[quote:5b5cdc6470="domi235"]Interessant lees en discussievoer voor dit topic: http://www.domi235.nl/?p=11[/quote:5b5cdc6470] Leuk! Even doorklikken geeft wat aardige voorbeelden van ongegeneerd schelden door Linus Torvalds (die blijkbaar niet doorhad dat hij op een publiek forum postte) :P