Dashboard dood

Erg vreemd, maar mijn Dashboard reageert nergens op. Hij opent vloeiend en wel, maar ergens op klikken werkt net. iStatPro opent niet, bij de plaknotities verschijnt bijvoorbeeld geen cursos. Ook het "i-tje" voor informatie/instellingen reageert bij geen enkele widget. Dashboard lijkt wel dood.

Iemand een idee wat de oorzaak en de oplossing hiervan is?

Alvast bedankt!

Al opnieuw opgestart of iets dergelijks waarmee je Dashboard ook opnieuw inlaadt?

nog geen leven in je dashboard? heb het ook eens gezien en toen de finder opnieuw opgestart via :apple: - forceer stop - finder - herstart toen werkte alles weer. ik heb ook wel eens dat de vergroting van mn dock niet meer werkt en dat helpt dan ook. gelukkig al een tijd niet meer gezien misschien bug die verholpen is in een update?

Helaas, jullie tips hebben mij nog niet geholpen. Het herstarten van de Finder helpt niet. Iemand anders nog een oplossing?

Ik heb sinds enkele dagen precies hetzelfde, al mijn dashboard notitieblaadjes zijn ineens leeg...?? Volgens mij heeft het met de Leopard update te maken, ik heb al geherstart enz, maar ze blijven leeg Gelukkig heb ik een screendump met alles wat op die briefjes staat, maar het blijft vreemd. Even afwachten of er nog meer mensen last van hebben, misschien een bug...

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het is nog niet gelukt om mijn probleem te verhelpen. Ik denk dat het bij mij ook is sinds de update van leopard (10.5.2) Iemand nog een andere oplossing?

Open Terminal Typ het volgende commando: defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO Typ: killall Dock (herstart het dock)

Mocht dit niet helpen, dan kan het zijn dat dit plist bestand (com.apple.dashboard.plist) corrupt is, wis het en log uit / in.