.dat documenten?

Ik krijg via mail een aantal *.dat documenten toegemaild. Ik kan ze helaas niet openen. Wie weet wat voor documenten dit zijn? Wie weet of ze onder OsX te openen zijn? Ik kan in een teksteditor zien dat ze aangemaakt zijn met Adobe Illustrator 7 maar Illustrator 10 opent ze niet.

please help.

groet HAKAN

Vervang de extensie [b:b9857693c1].dat[/b:b9857693c1] 's voor [b:b9857693c1].eps[/b:b9857693c1] of [b:b9857693c1].ai[/b:b9857693c1]

Ik krijg ook regelmatig .dat bestanden binnen en krijg ze vaak open op die manier. Vraag of ze in het vervolg die bestanden kunnen zippen… scheelt een hoop gezeur :smiley: :wink:

Had ik al geprobeerd, maar dat helpt niet. Photoshop, Illustrator en zelfs Graphic Convertor openen de bestand niet. Het probleem zit hem denk ik in dat het van een Mac naar een Windows computer en daar vandaan weer naar mij is gestuurd.

Hakan

Weet diegene die het gestuurd heeft niet hoe [en ik welk programma] hij of zij het opgeslagen heeft?

er zijn helaas meerdere programma’s die de extensie .dat gebruiken [onder andere Kazaa] Bij mij op de mac lijkt een kazaa-download een simple-text document, terwijl dat niet zo is…

Heb het ook meegemaakt. Is kwestie van 'raden wat voor soort document'. Aangezien je het van een pc krijgt (net zoals ik) is het bijna altijd een .pdf, .doc, .pps of .ppt, tif of .bmp. Even overleggen met verstuurder over het zippen van bestanden scheelt veel ellende. Succes!

snap trouwens niet waarom en hoe zoiets kan gebeuren.

.dat komt van Microsoft Mail programma (op een wintel bak). Het is een soort .sit bestand.. Outlook Express onder OS 9 doet dit ook wel eens terwijl compressie uit staat!!!

Ik weet niet precies hoe .dat onstaat, maar daar zal ik even achteraan gaan.

Later meer…

.dat komt 9 van de 10 keer van MS Outlook of de nog oudere MS Exchange af.

Is mij nooit duidelijk geworden wat de functie van dat bestand is. :x

Thanks maar het helpt allemaal niet. Ik probeer ze na het weekend wel weer te bereiken zodat ze nieuwe bestanden op kunnen sturen maar deze keer gecomprimeerd.

cheers
HAKAN

Komt inderdaad van een oude Exchange server.....

Bestanden opnieuw laten opsturen!!!