Beste MAC’rs,
Ik heb me net aangemeld voor het forum omdat ik met een[b:ce8133f4d7] mac probleempje[/b:ce8133f4d7] zit.
mijn vraag:
[b:ce8133f4d7]Kan iemand mij verder helpen een betere stabiele verbinding te genereren tussen de MAC en de Belkin USB HUB of D-link dir-635 USB Router? zodat de data niet meer verloren gaat? [/b:ce8133f4d7]
[b:ce8133f4d7]
aanvulende info:[/b:ce8133f4d7]
Ik heb recentelijk een externe media player [b:ce8133f4d7]harddisk[/b:ce8133f4d7] gekocht om films op mijn TV af te spelen. De media player heb ik bij mijn TV staan, deze is daarom [b:ce8133f4d7]aangesloten op mijn Router via een netwerk USB HUB[/b:ce8133f4d7]. zo kan ik de schijf bereiken zonder deze los te koppelen van mijn TV.
Helaas is de verbinding van mijn Belkin USB HUB via de mac met de belkin software niet erg stabiel. Was/is met mijn oude windows laptop wel stabiel. Door de onstabiel verbinding kan de Imac de externe hdd soms niet vinden, of wel vinden maar is hij niet toegankelijk (op bureaublad) of nog erger verliest hij de verbinding. Wat tot een lege Harddisk kan leiden.
Dat is dan dus ook mijn probleem. [b:ce8133f4d7]De externe harddisk verliest zijn DATA!!! [/b:ce8133f4d7]
In eerste instantie dacht ik dat hdd kapot was, daar ben ik mee terug naar de winkel gegaan. Ik heb een nieuwe gekregen welke hetzelfde probleem heeft. Net als een van mijn andere externe harddisks als ik ze op deze manier aansluit (kwam ik achteraf achter).
Het zit hem denk ik dan in de verbinding via de BELKIN USB HUB F5L009. Daarom heb ik daarop gezocht op diverse forums. installaties op nieuw gedaan, etc. maar ik heb niet gevonden wat ik zocht. de verbinding werkt gewoon niet goed op mijn IMAC.
Om toch verder te kunnen met de HDD ben ik verder gegaan met de aansluiting van de HDD via de USB poort op mijn Router D-link dir-635. Deze is met de juiste firmware 2.3 ook geschikt om te gebruiken met een externe HDD.
Na veel zoeken heb ik dan ook de software SharePort Utility van D-link gevonden en geïnstalleerd. Na deze te hebben geïnstalleerd werd mij Belkin USB HUB via dat programma herkend? blijkt op exact de zelfde manier te verbinden als de Belkin hub. Helaas wordt USB op de Router daarbij door de IMAC helemaal niet herkend. Op de windows laptop werken Router USB en USB HUB beide wel.
Dat is dus ook niets, verder gezocht naar nieuwere versies van de connectie programma’s voor de mac. daarbij had ik SX virtual Link gevonden met hetzelfde resultaat. Het werkt gewoon niet.
[b:ce8133f4d7]Kan iemand mij verder helpen een betere stabiele verbinding te genereren tussen de MAC en de Belkin USB HUB of D-link dir-635 USB Router? zodat de data niet meer verloren gaat? [/b:ce8133f4d7]
want ik ben toch eigenlijk niet van plan elke keer de harddisk naar de mac te verplaatsen, al is de rechtstreekse USB verbinding wel vele malen sneller!
[i:ce8133f4d7]Gebruikte apparaten: [/i:ce8133f4d7]
media player harddisk Dane-elec so speaky HDMI 500gb
Router D-link dir-635 firmware 2.3EU
Imac 2,8 core 2 duo, 4gb osx
netwerk USB HUB Belkin network usb hub F5L009 firware 1.2.0
[i:ce8133f4d7]Software: [/i:ce8133f4d7]
SharePort Utility version 1.1.or1 of SX virtual Link of belkin software
ControlCenter_10_4 voor Silex_kext SXUPTP driver 1.4.3
Met vriendelijke groet KnoefKnoef