data hoofd account kwijt na verwijderen van gast account

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

voor een demonstratie op school heb ik een aantal nieuwe gebruikers aangemaakt
om fast user switching te showen. Na de les even alle gebruikers gewist.
Na het herstarten log ik dus gewoon weer in als beheerder

en wat denk je???

AL MIJN DOCUMENTEN EN INSTELLINGEN EN DATA HELEMAAL WEG

ALLES

terwijl ik toch echt niet de hoofdgebruiker heb gewist waar alles in stond.

WAAR ZIJN MIJN DOCUMENTEN HELP MIJ!!!

de applicaties staan er nog wel, de taal is opeens weer nederlands en de draadloze netwerk instellingen zijn wel bewaard

godzijdank heb ik mijn muziek op mijn ipod en mijn contacten en agenda op mijn telefoon.

maar AL mijn foto’s en documenten van school zijn weg,
een heleboel huiswerk wat ik dus weer overnieuw mag doen
tenzij het nog ergens op de schijf staat?

ik vrees dat je niet goed opgelet hebt . . . .

ik denk dat het te maken heeft met het feit datie crashde terwijl ik 1 van de testgebruikers probeerde te verwijderen

:x :x :x

data resque kun je misschien nog proberen maar elke minuut dat de mac aan staat en je ook maar iets doet kunnen alweer schade annbrengen dus ik weet niet of het bij jou nog de moeite is om het proberen, sterkte in ieder geval

[quote:e2ca1e294f="djdata"]data resque kun je misschien nog proberenl[/quote:e2ca1e294f]

Je bedoelt Data Rescue, zie hier:
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_info.php?PHPSESSID=46324b7a80c52795bef771fe839e6a00

Of FileSalvage:
http://www.subrosasoft.com/thestore/product_info.php?products_id=429

Sterkte en succes

Uhu

Zoek eens de onzichtbare bestanden op. Misschien is er per ongeluk een . (punt) voor je map gekomen. OSX behandelt die map dan als "onzichtbaar"

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt deze week! En ik had ook echt niet de hoofdgebruiker gewist. Maar ik vrees dat het niet meer te redden viel want mijn harde schijf was ook ineens weer bijna leeg, dus alles was echt helemaal gewist. En het enige dat ik had gedaan was het wissen van een ANDERE gebruiker!!!

Dit durf ik nu nooit meer te doen… :frowning:

Dus...........regelmatig een backup maken!!!!! Overal en altijd, ook bij MacOs :wink:

Bas

dat word dus herinstalleren!

maar goed ik zie alles van de zonnige kant in he!
ik maak wel een aparte partitie waar ik voortaan mijn documenten op knikker

mijn muziek heb ik nog
en ik kan nu met een schone lei beginnen en ik ga vanaf nu af aan helemaal geen microsoft programma’s meer gebruiken

maar goed, niet best als ik niet de enige ben die dit probleem heeft gehad
er zit klaarblijkelijk toch een fout in het multi user gedeelte

want ik heb echt de hoofdgebruiker niet gewist, hij staat er nog steeds en bepaalde instellingen zijn ook wel bewaard dus er zit echt een fout ergens

frapant!

Hoe heb je de 'testgebruikers' gewist? Via Systeemvoorkeuren>Accounts (zo moet 't) of in de Finder (moet niet). Heb je al Volumebevoegdheden hersteld?

oh ik heb al opnieuw geinstalleerd :)

enige probleem is dat ik mijn mp3-tjes op mn iPod niet meer in iTunes krijg
het schijnt dat je alleen van iTunes naar je iPod kan syncen

wat kan ik hieraan doen?

chris

Kijk ff op versiontracker.com of macupdat.com. Daar staan meerdere progjes om de muziek van je ipod naar je pc te kopieren. Xpod is een aanrader.

Groet,

Bas

IK HEB GEEN PC!

:x

maar bedankt voor de tip :wink:

Ik ben nieuwsgierig, dus vertel toch ff hoe je die gebruikers had gewist... :D

XPOD is voor de mac hoor, althans op mijn mac werkt xpod erg goed :D

Ik had die account gewist zoals het moet: via systeemvoorkeuren. En toen was inderdaad alles van de hoofdgebruiker verdwenen :o :( :x :cry:

gelukkig had ik net (eigenlijk min of meer voor het eerst) een backup gemaakt…

weet iemand hoe dit toch heeft kunnen gebeuren?