Data merge alternatief voor in-design

Ik heb vorig jaar een vereniging uit de nood geholpen met het maken van hun lidkaarten. Die waren voorgedrukt en voorgeperforeerd op een A4 document. Ik heb hun ledendata via data merge in in design in een opmaak laten lopen die daar mooi op paste, waarna ze van mij een pdf kregen die ze zelf konden inprinten op hun lidkaarten. Op zich was dat niet veel werk, wil het niet dat ik dit proces elke week opnieuw moest herhalen in het voorjaar omdat de lijst bleef aanzwellen. Ze zijn zelf vragende partij om dit zelf te gaan doen, al dan niet met iets dat ik voor hun kan voorbereiden. Dat brengt mij bij de vraag of iemand een alternatief heeft voor in-design om data merge of een vorm van variabele data printing te doen. Ik heb nooit office pakketen gebruikt maar verwacht dat zoiets moet kunnen om zelf adresetiketten te maken, ik slaag er echter niet in daar veel over te vinden. Mogelijk zoek ik door wat beroepsmisvorming in te technische termen als “data merge, VDP of variable data printing”.?

Makkelijkste lijkt me gewoon met WORD.

Als je googelt op WORD data merge vind je genoeg.

Was ook mijn eerste gedachte… MS Word i.c.m. een Excel spreadsheet als basis.

https://support.office.com/nl-nl/article/afdruk-samenvoegen-met-een-excel-werkblad-858c7d7f-5cc0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3