De Mac Mini die ik nu heb gaat weg en wordt binnenkort vervangen door een MacBook. Nu wil ik graag alle instellingen van de Mini, zoals Dashboard-snelkoppelingen, Finder-voorkeuren etc, zo snel mogelijk overzetten op de MacBook. Is hier een bepaalde tool voor, of moet dit allemaal handmatig?
Nog iets dat de situatie iets moeilijker maakt: ik zit een paar dagen zonder Mac, dus ik kan niet de Mac Mini aan de MacBook linken om de instellingen over te zetten (als dat al kan). Is het ook mogelijk om de data in Mail en iCal met één tool over te zetten, i.p.v. dit allemaal handmatig te doen?
De standaard Migratie-assistent van MacOS werkt perfect.
Kan ik zonder meer aanbevelen. Maar dan moet je natuurlijk wel twee Macs hebben (en een Firewire-kabeltje).
[quote:476193f601]ik zit een paar dagen zonder Mac, dus ik kan niet de Mac Mini aan de MacBook linken om de instellingen over te zetten[/quote:476193f601]
hij heeft zoals hij al aangeeft niet 2 mac’s tegenlijk dus…
Heb je wel een externe hd die je zou kunnen gebruiken ??
Dan zou je namelijk een cloon programmaje kunnen gebruiken.
@ RiFF
Zou je geen extrene HD hebben, welke backup mogelijkheden heb je beschikbaar ???
[quote:385e3eada1="vanquish"][quote:385e3eada1]ik zit een paar dagen zonder Mac, dus ik kan niet de Mac Mini aan de MacBook linken om de instellingen over te zetten[/quote:385e3eada1]
hij heeft zoals hij al aangeeft niet 2 mac’s tegenlijk dus…
Heb je wel een externe hd die je zou kunnen gebruiken ??
Dan zou je namelijk een cloon programmaje kunnen gebruiken.
@ RiFF
Zou je geen extrene HD hebben, welke backup mogelijkheden heb je beschikbaar ???[/quote:385e3eada1]
Ik heb wel eens gebackup't met DVD's, maar tenzij je een erg grote schijf hebt, is het backuppen dan nog moeilijk zonder extra media. Ik heb destijds een image gemaakt van de schijf, en deze in 190 rar-bestandjes gesplit (rar, r00, r01, etc). Een externe harde schijf is echter niet zo duur meer, vandaag de dag, maar het kost natuurlijk wel geld...