Database meenemen: Wens klant (on-) mogelijk? [opgelost!]

Ik heb een klant die een verkoopsite voor boten wil neerzetten. Heel simpel, iedereen moet zijn of haar boot er kunnen aanbieden. Niks nieuws.

Maar hij wil zo af en toe het hele zaakje meenemen naar beurzen waar geen internet is. Hij wil de gegevens van die dag (de actuele en nieuwste data) meenemen op zijn laptop. Hij kopieert dus feitelijk de data van de site naar een laptop.

Kan dat? Na gebruik verwijderd hij de data van delaptop. Het gaat hem puur om een ACTUEEL overzicht van alle aanbiedingen op de beurs.

What say you?
Technisch mogelijk of niet mogelijk want feitenlijk onbetaalbaar?

Sowieso is tamelijk weinig c.q. niks onmogelijk. Wat je klant wilt is eigenlijk heel simpel mogelijk. Ik ga er bijvoorbeeld even van uit dat er een MySQL database gebruikt word. Exporteer deze dan gewoon met phpMyAdmin naar "CSV for Ms Excel data" en importeer het in Excel. Klaar ;)

Tuurlijk is het haalbaar, het gemakkelijkste is volgens mij:

Op de laptop installeer je php en mysql… Wanneer hij naar een beurs gaat, maakt hij een dump van de orginele database importeerd deze in zijn database op zijn laptop en klaar. Je kan gewoon de gehele site “lokaal” draaien op zijn laptop, dan werkt alles prima!

Roel

Niet vergeten om ook Apache te installeren tenzij het een Mac is dan moet je je webserver aan zetten.

[quote:1e1d5d471d="roelboekel.nl"]Tuurlijk is het haalbaar, het gemakkelijkste is volgens mij:

Op de laptop installeer je php en mysql… Wanneer hij naar een beurs gaat, maakt hij een dump van de orginele database importeerd deze in zijn database op zijn laptop en klaar. Je kan gewoon de gehele site “lokaal” draaien op zijn laptop, dan werkt alles prima!

Roel[/quote:1e1d5d471d]

En weet die knakker wel hoe die elke keer de data moet kopieren etc.? best technisch voor een leek hoor!

Nou dat is nogal een verhaal om hier neer te zetten.

Dit moet je doen:

1. zorgen dat je op de laptop exact dezelfde omgeving hebt als de provider van de site heeft. De laptop moet dus ingericht worden als webserver. Is het een PHP/MySQL site dan moeten PHP/MySQL dus worden geinstalleerd. Is het één of andere Windows webservice met ASP ofzo, dan moet die laptop dat dus ook hebben.

2. Plaats alle files van de website in de document root van je laptop webserver,

3. Maak een actuele export van de database met boten die op dat moment op de website staat. Dat moet je doen door met een administrator tool direct de database te benaderen.

4. importeer die export op de database van de laptop.

Het is allemaal heel erg afhankelijk van op welke platforms die website draait. Een leek kan dit niet. Dit is iets voor een web/database beheerder. Je kan niet zo 1,2,3 effe zeggen hoe het moet. Tenzij je zin hebt in urenlang klooien en niet weten wat je aan het doen bent.

Bedankt voor dereacties! 'k ben erg blij dat het technisch mogelijk is. Die knakker is idd een leek, maar als ik het zo hoor, moet het geen problemen opleveren. Hij heeft een windows laptoppie. XP of win 2000 ook geen probleem neem ik aan?

Nee hoor, geen probleem. colpolyp gaf het al aan, er moet inderdaad ook apach op komen om als server te fungeren. Als je dan zorg dat hij de database beheerd vanuit php my admin is het echt koek en ei om de database te exporteren / importeren...

Roel

Windows? mhmm.

Gebruik IIS en een Access database. De .MDB file van de access database kan zo gekopieerd worden steeds en IIS is standaard megeleverd bij de professional versies van Windows 2000 en XP.

wat zeg ik nu toch? :wink: