Database op Mac

Hallo,

iemand heeft mij gevraagd om een Databse te maken.

Maar hij gebruikt mac en ik nog windows helaas. :frowning:

Hebben jullie ideeen hoe ik dit op kan losseb zodat ik voor hem een database kan maken?

Is er bijv. acces voor de mac of een ander progamma dat zowel op mac als windows werkt?

GR. Rick

Filemaker 8)

:finderoud:

hoi welkom op het forum! hierboven staat een lijstje met linken van de navigatie en er staat ook zoeken bij. als je hier je zoek opdracht invoert, kom je te weten dat er een goede cross platform database bestaat die visueel erg op acces lijkt en dat is filemaker pro. het voordeel van deze applicatie is dat als je het in de winkel koopt je een cd/dvd krijgt die op windows en apple werkt. verder heb je natuurlijk ook nog mysql, maar ik weet niet wat voor een database het moet worden en of de gene die het je vraagt handig is buiten de gebaande paden van osx?

Ik zou lekker voor MySQL gaan. Ben je meteen OS-onafhankelijk en toekomstgericht. In iedere browser kun je het beheer doen.

Filemaker Pro is cross-platform en waarschijnlijk het beste database programma dat er is

maar Mysql is wel gratis...

iTunes ook....punt? FileMaker Pro (Advanced) is een heel goed database programma wat je volledig zelf kan uitbreiden en maken naar alle wensen van jezelf en klant...tja goede software kost geld.

[quote:031e2ac4e1="karllaurent"]Filemaker Pro is cross-platform en waarschijnlijk het beste database programma dat er is[/quote:031e2ac4e1]

Nee hoor. Ja, het is inderdaad cross platform, maar dat is MySQL ook. Nee, het is zeker niet het beste databaseprogramma. MySQL heeft een veel langere geschiedenis en overtreft Filemaker in bijna alle opzichten. Alleen als je zelf aan de slag wil met het ontwikkelen van software of aansturing voor de database is Filemaker aan te raden. Ook als je een simpele toepassing zoekt zonder netwerktoegang (dus alles gewoon op 1 machine, net als bij Access) is Filemaker goed. Een groot nadeel vind ik de prijs van Filemaker.

Zoek je echter betrouwbaarheid, (cross platform) netwerktoegankelijkheid en de mogelijkheid tot zware belasting dan moet je zeker voor MySQL gaan.

Goede middag Maccers ,

Ik ben ook op zoek naar een programma waarmee ik op mijn Mac mijn reeds bestaande Access databases mee kan openen en bewerken. ( met de daarin bestaande query’s , printlijsten ed.)

Ik heb office voor Mac op mijn iMac geïnstalleerd , maar zag te laat dat daat enkel word , excel en powerpoint inzit. Importeren in Excel kan natuurlijk wel , maar dan ben je al de echte databasemogelijkheden kwijt.

Ik heb via Linux geprobeerd de *.mdb bestanden te openen met OpenOffice 2.1 , Kexi en MySql , maar dat is niet gelukt. Er is nu wel een nieuwe OpenOffice 2.3 uitgekomen , misschien lukt het daar mee ? Heeft iemand die al eens geprobeerd ?
Filemaker speciaal gaan kopen om enkele databases te openen vind ik wel duur en tot nu toe open en bewerkt ik die bestanden op een windows computer.

Ik kijk uit naar reactie van mensen die een goede oplossing gevonden hebben .

m vr gr
Mowat

Ik heb zojuist de mogelijkheden van de nieuwste versie van OpenOffice 2.3 eens gelezen op de site download.openoffice.org , en in de tekst over het ingebouwde databaseprogramma "Base" stond hetvolgende te lezen :

Besides ODBC-compliant engines, Base can use other types of external data sources, including Microsoft Access, Thunderbird Address Book, spreadsheets and even plain text files.

Voor zover mijn Engels nog lukt , versta ik hieruit dat Base de accessbestanden aan zou kunnen.

De versie voor Windows en Linux is beschikbaar , maar de versie voor Mac wordt nog uitgetest.
Indien die hetzelfde kan als de andere versies , dan komt alles nog in orde voor de accessbestanden.

De Nederlandstalige versie is op nl.openoffice beschikbaar.

m vr gr
mowat

Beste Maccers ,

Ik heb lang gezocht om mijn MS Access database uit Windows te vervangen door een bruikbaar alternatief in Mac.
Dat bleek niet zo eenvoudig te vinden tenzij je een nieuw en vrij duur programma aankocht bv Filemaker.
Ik werk met geen al te ingewikkelde databases , maar er moeten toch wel diverse Query’s gemaakt kunnen worden en ik moet wel adreslijsten , etiketten en enveloppen kunnen printen.
Dat heb ik nu gevonden in Adresboek.
Via adresboek kan men eerst met de sjabloon instellen welke gegevens er allemaal in moeten zitten (zelfs een foto), dan met slimme mappen ervoor zorgen dat elke gegevenskaart die aan bepaalde voorwaarden voldoet (je kan er heel veel instellen) automatisch naar zijn slimme map gaat .Voor het printen kan je instellen welke slimme map je wil printen , wat ( etiketten, enveloppen , lijsten) je wil printen , wat er van de ingevoerde gegevens moet geprint worden , welk formaat etiketten je wil enz.
Dus je kan je adresboek gebruiken als database , maar je moet dan wel de gegevens opnieuw overtikken maar dat was dan weer een goede oefening om alles weer wat bij te werken.

m vr gr

mowat