Databases in AppleWorks???

Ik ben een vrij simpele databse aan het aanmaken in AppleWorks. Ik heb al x-aantal entries in de vorm van cijfers ingevoerd in deze database. Nu wil ik dat de getallen in bepaald veld van het totaal aantal entries wordt opgeteld. Is dit mogelijk? Kan iemand voor mij een kleine voorbeeld-file aanmaken en die doorsturen naar dit e-mail adres: wout@confituur.com Ik weet dat het in FileMaker Pro wel kan maar kom er niet uit in AppleWorks.

Ik ben net een uur bezig geweest om het uit te zoeken maar kan alleen maar binnen een "record" een berekening maken met de inhoud van de fields. Het lukt me maar niet, en zelfs niet in list layout, om van alle records hetzelfde field op te tellen als een totaalgetal. Hetgeen wel lukte was de database invoegen in een spreadsheet bestand en dan de som maken, maar als ik dan iets aan de database veranderde werden deze wijzigingen niet doorgevoerd in de spreadsheet. Ik ben er eigenlijk ook meer voor om het zelf uitzoeken want zo heb ik alles geleerd, maar dit is iets waar ik al een hele tijd mee sukkel en ik kan er inderdaad geen degelijke literatuur over vinden.