Datapakket aanschaffen met Proximus Pay & Go

ik woon in België, en ik zit met een iPhone 1G met pay & go, weet er toevallig iemand of het mogelijk is om met pay and go een datapakket aan te schaffen. site van proximus is niet echt duidelijk vind ik. thanks alpaca

Volgens mij zijn die datapakketten alleen voor abonnementen...

Als je toch wilt internetten op je iPhone is 't misschien een idee om een Mobile Vikings SIM-kaart te pakken.
Krijg je iedere keer als je je kaart opwaardeert 1GB aan mobiel internet erbij. Kijk maar eens op http://www.mobilevikings.com

Is volgens mij voorlopig alleen invite-only. Als iemand interesse heeft, ik heb nog zo’n 3 of 4 invites…

Ik krijg mijn SIM-kaart pas volgende week dus ik heb nog geen ervaring met ze…

ik heb het net gelezen, ik wil wel een invite als ik mag, michael.suenens@gmail.com danku

Volgens mij moet je zo'n internettariefplan erbij kopen, dus het gaat gewoon samen met je pay&go.. geen abonnement [url]http://customer.proximus.be/nl/Mobile_Internet_Smartphone/MIS_Mobile_Internet.html[/url] Ik heb er geen ervaring, maar ik zie dat je voor 15euro/maand 50mb krijgt..

Ik zit bij mobistar en ben daar vrij content over.
ik heb de eerste formule, http://iphone3g.mobistar.be/nl/formules.cfm

[quote:bc0c0bd04f="baziel"]Ik zit bij mobistar en ben daar vrij content over. ik heb de eerste formule, [url]http://iphone3g.mobistar.be/nl/formules.cfm[/url][/quote:bc0c0bd04f]

Ik zit ook bij Mobistar maar heb zelf een abonnement samengesteld:
My10: 1000 smsjes/maand én 43 belminuten,

• Datapakket 200mb/maand

Totale kostprijs: 28 euro/maand.

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar die iPhone formules zijn echt vrijwel afzetterij. Ok, ik geef toe, 3u belwaarde heb ik niet, maar ik gebruik eigenlijk maar amper een half uurtje per maand.

Nu goed, ik vind dat ik nog steeds te veel betaal. 18 euro voor 200mb/maand is echt te veel. Maar goed. We leven niet in Nederland he.

Ik ben heel benieuwd naar MobileVikings in ieder geval! Heb zelf ook zo’n code weten te bemachtigen, maar ik ga nog even wachten, op één of andere manier vertrouw ik ze niet echt volledig. Hun voorwaarden zijn helemaal niet volledig naar mijns inziens. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik wacht even de reacties af.

Precies ik zit bij vodafone en heb onbeperkt internet voor ± 8 euro per maand..

€9,50 dacht ik en idd veel goedkoper dan in Be

Zodra ik mijn Mobile Vikings-kaartje heb zal ik wat laten weten. Aangezien het toch pre-paid is maakt het niet veel uit als het straks allemaal gebakken lucht blijkt te zijn (je bent er toch zo vanaf), al lijkt 't me sterk dat dit enkel een publiciteitsstunt is...

Ik denk dat we in België binnen een aantal jaar qua internet en (mobiele) telefonie op het zelfde niveau zullen zitten als bijv. Nederland. Als je ziet dat steeds meer en meer providers die belachelijke download-limieten opheffen en ze ook steeds goedkoper worden, dan zal het denk ik niet lang meer duren voordat de grote bedrijven zich ook aan zullen passen. Nu maar hopen dat andere providers het voorbeeld van Mobile Vikings volgen, aangezien 18 euro per maand voor 200MB gewoon belachelijk is (ik verbruikte in Nederland bij T-Mobile soms wel 4GB voor maar 10 euro…)

Ik zie trouwens dat mijn kaartje pas de 23e wordt verstuurd, even afwachten dus…

[quote:9d133aea8a="gtalien"]Ik denk dat we in België binnen een aantal jaar qua internet en (mobiele) telefonie op het zelfde niveau zullen zitten als bijv. Nederland.[/quote:9d133aea8a] daartegen loopt nederland weer vooruit... in belgie hebben we moderne netwerken met een goede dekking maar staat daar een veel te dure prijs tegenover... kijk naar gewoon internet... dat is nog altijd duurder dan in onze buurlanden...

eigenlijk zouden ze beter roaming verbieden (dat je er niet voor moet betalen) in de EU… vrijheid van goederen weet je wel :wink:
dan kan je met de BE/NL sim op vakantie in bv Italie lekker internetten en bellen tegen de tariieven van ‘thuis’.

en dan kan je in BE gebruik maken van de NL sims… dat zou pas concurrentie zijn :smiley:

Inderdaad, Europese providers zou nog een veel beter idee zijn...

Normaal internet begint hier ook steeds goedkoper te worden, Scarlet is nu gezakt naar zo’n 30 euro per maand voor 20MB zonder limiet. Nog net niet de 20 euro abonnementen van Nederland maar 't komt in ieder geval steeds dichter bij :smiley:

Nu alleen nog even wachten tot ons Belgacom abonnement is afgelopen…

Als iemand een code wil hebben, stuur me een privé bericht ;)

ik ben over geschakeld op mobilevikings, 9 maart wordt mijn sim kaart verzonden. iedereen bedankt voor de reacties alpaca

[quote:7c79786b63="alpaca"]ik ben over geschakeld op mobilevikings, 9 maart wordt mijn sim kaart verzonden. iedereen bedankt voor de reacties alpaca[/quote:7c79786b63] Leuk, de mijne wordt ook verstuurd begin maart.

Houdt ons zeker op de hoogte ivm mobile vikings!

Heb gisteren m'n Mobile Vikings kaartje gekregen, heb 'em vandaag opgewaardeerd en proberen te activeren maar daar was blijkbaar iets misgegaan. Was gelijk na één telefoontje opgelost... Zolang 't niet allemaal

Kan nu gewoon via Edge internetten (Mobile Vikings gebruikt het Base netwerk dus geen 3G), snel genoeg voor mailen, msn’en, e.d.

Als je de APN instellingen niet goed krijgt (die optie wilt niet altijd verschijnen in het “network”-menu), ga dan met je iPhone naar http://www.unlockit.co.nz en kies daar voor “Custom Settings”. Daar vul je dan de APN-gegevens in:
APN: web.be
gebruikersnaam: web
wachtwoord: web

Kan even duren, maar na een paar minuten verschijnt dan toch echt het Edge (of GPRS) tekentje (ik zie overigens nu pas dat de tijd twee keer in beeld staat, even wat klungelen in Winterboard dan maar :))
[img:6a7800a3e8]http://img209.imageshack.us/img209/5151/img0004.png[/img:6a7800a3e8]

nice, bedankt voor de reactie. even tussen de lijnen, welk thema is dat, ziet er echt chic uit? :innocent:

Ik vond een tijd geleden een screenshot van iemand die 't ook ongeveer zo had omgebouwd, dus ben ik alle losse onderdelen gaan zoeken ;) Na uren bezig te zijn geweest had ik 't dan ongeveer zoals 't nu is :D

Is een mix van iKon’s achtergrond en Jon’s Round-icoontjes (beiden van macthemes2.net), als je het complete thema wilt hebben, stuur me maar even een PM :wink: Je moet alleen wel Winterboard en SSH op je iPhone hebben staan :wink:

Heb donderdag mijn sim kaart ontvangen en vandaag (vrijdag) heb ik een bericht gekregen dat mijn nummer werd overgedragen. Alles werkt echt naar behoren, been zeer content over de diensten van Mobile Vikings.. Ik raad het iedereen aan om het samen te nemen met de iPhone, echt ideaal!!