date & time soms niet zichtbaar

Hoi, in de menubalk wil ik date & time tonen... dus vink ik dat aan in het regelpaneel 'date & time' desondanks verschijnt de tijd met regelmaat NIET in de menubalk... dus moet ik weer naar het regelpaneel om het wederom aan te zetten

wat is dat voor een rare toestand? is er een conflict met iets?
weet iemand dat misschien op te lossen…
misschien een bepaalde ‘plist’ resetten of zo?
laat eens horen…
gr. QB

Soms verdwijnen bepaalde items even uit je menubar als een programma veel menu's toont. De menu's vullen aan vanaf links, en op een bepaald moment overlappen die menu's je items rechts in de menu bar. Dan krijgen die menu's voorrang op die items en dus zal er soms een menu op de plaats van je datum en tijd verschijnen.

Edit: Ik lees net dat je dan het terug kan aanvinken in datum en tijd, waarschijnlijk is je probleem nog iets anders…

Het betreffende voorkeursbestand is [i:931587dfea]com.apple.systemuiserver.plist[/i:931587dfea], maar of dat helpt?

Als het probleem alleen is hetgeen Masuran beschrijft, kun je de voor jou belangrijkste icoontjes rechts zetten, dus blijven die altijd zichtbaar door slepen met de :apple: -toets ingedrukt (en verwijderen is loslaten buiten de menubalk).

Oppie, dat slepen van de iconen klinkt goed.. Ik wil m'n Himmelbar icoon naar rechts verplaatsen... Maar dat wil helaas niet volgens jou methode... Heeft dit met de functionaliteit van Panther te maken?

Groet!

EDIT!: Ik zie dat ik inderdaad de “standaard” iconen kan verplaatsen (Bluetooth, Airport etc.), maar Himmelbar niet… Zal wel aan Himmelbar liggen… Helaas…

Ja, dat klopt idd; alleen de OS X iconen (die door de SystemUIServer worden bediend) werken zo. Dus niet de derde partij icoontjes.

Bedankt voor jullie reacties, heb de 'plist' ververst en ook gesleept met de OS iconen, maar toch verschijnt 'date en time' niet altijd... moet er mee leren leven misschien....