Hi,
Is het mogelijk om de datum en tijd tijdelijk vast te zetten, zodat deze niet meer veranderd ?
Thanks ;-)
Hi,
Is het mogelijk om de datum en tijd tijdelijk vast te zetten, zodat deze niet meer veranderd ?
Thanks ;-)
Hoebedoelie?
De systeemklok van een Mac?
ja dat bedoel ik ;-)
Printscreen? :nerd:
Wut? Wrom?
Die klok loopt natuurlijk altijd.
Tenzij je kan toveren en de tijd [url=http://televisietijd.nl/?p=1548]stil kan zetten[/url].
Misschien valt het te scripten met het 'date' commando zodat het lijkt of ie niet verandert. Anders dan dat; nee, het kan niet.
De klok loopt gewoon altijd (hardware). Wat het OS laat zien is slechts een afgeleide daarvan met hooguit een offset naar jouw time zone.
Beste mensen leuk al die antwoorden ;-) maar je moet met behulp van een script de tijd kunnen resetten het is tenslotte unix.
Stil zetten is misschien te veel gevraagd, maar b.v. om de 24 uur de tijd resetten moet volgens mij kunnen met een script ?
Thanks.
Ik ben niet zo'n Apple scripter, maar een shell script als dit zet elke 60 seconden de klok op 25 april 2012, om 16:00
while true
do
date 042516002012
sleep 60
done
Erg simplistisch, kan veel mooier, maar het zou moeten werken.
Waarom zou je dit willen ...?
@Pasav; om een collega te trollen, of een trial-versie langer te gebruiken.
Ik zou het in ieder geval niet doen. Ik heb rare dingen gehad als gevolg van een klok die niet klopte...
Vroeger kon je vrij straffeloos gewoon je systeemklok jaren achteruit zetten.
Dan kon je inderdaad weer even vooruit met je software.
Nu zou ik daar toch niet meer mee lopen rommelen. Slecht idee.
Beste truc was om de klok eerst een jaar vooruit te zetten, dan de trial installeren, en dan de klok weer goed zetten. Maar de meeste software schakelt tegenwoordig gelijk de trial uit als je aan de klok rommelt.
Maar ik heb het ook gehad dat software niet goed werkte omdat de aanmaakdatum van een bestand later was dan de bewerking e.d.