Datum en Tijd

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Op mijn 1 week oude, nieuwe model imac Kan ik de tijd niet vasthouden. Hij springt steeds terug naar 1970. Een probleem dat voorkomt bij een lege batterij normaal gesproken.
Ik heb ook de tijd ingesteld in OS9 en dan na herstart onthoudt hij het maar 1 keer. De volgende herstart staat weer op 1970.

Ik hoorde een verhaal over een PRAM reset maar weet niet hoe dat werkt en of het effect heeft.

Ik heb n.l. geen zin in een nieuwe batterij omdat het bij de dealer moet gebeuren. Mac moet open en weer dicht gemaakt worden met een speciaal soort pasta(?)

Sander

PRAM zappen doe je door de Command-Option-P-R toetsen ingedrukt te houden bij een herstart, maar of dat veel gaat opleveren betwijfel ik.

Wat je wel kunt doen is een network time server instellen in het Datum/Tijd regelpaneel in de systeeminstellingen. Dat veronderstelt echter wel een actieve internetverbinding…

Dit probleem heb ik ook gehad met een nieuwe iMac.... Echter op advies van de dealer met Apple gebeld. Geval uitgelegd en Apple heeft gezorgd dat de reparatie aan huis gebeurde...dus hoefde verder niets te doen. Echter na 3 weken batterij weer leeg...Reparateur zelf gebeld en deze kwam wederom langs om het komplete moederbord te vernieuwen.... Dus denk niet dat het alleen de batterij is, probleem kan dieper liggen !!!!