Datum velden worden verkeerd ingelezen in Microsoft Excel Office 365

Beste forum leden,

Het valt op, dat Microsoft Excel spreadsheets velden met datum velden zoals maandag 13 maart yyyy verkeerd ingelezen worden.
In het originele veld staat maandag 13 maart 2017. De waarde in het desbetreffende veld bevat wel de goede waarde, maar de weergave is maandag 13 maart yyyy

Het is een Excel bestand dat uit meerdere bladen bestaat. Tien jaar belasting gegevens. In al deze bladen wordt de lange datum notitie weer gegeven als maandag 13 maart yyyy.

Een correct veld met datum gegevens en opmaak dan kopiëren naar de velden waarvan de datum notitie fout wordt weer gegeven bied geen oplossing.
Een backup via time machine terug zetten van een aantal weken geleden biedt geen oplossing. Datum velden worden verkeerd ingelezen.

Ik hang al een uur met Microsoft Nederland aan de lijn. +31205001500

Ik werk met Office 355
Herkent iemand dit probleem.

Dit soort gedoe krijg je als de taal anders is ingesteld, dan op de machine waarop de sheet ooit is gemaakt. Gezien het feit dat je ‘yyyy’ krijgt, staat er nu Engels ingesteld. Het kan ook nog te maken hebben met de taalversie van Excel. Sheets gemaakt op een Nederlandse versie die je inlaad op een Engelse versie of omgekeerd laten soms ook dit soort ellende zien, om nog maar te zwijgen over de interpretaties van komma’s en punten. Ik heb hier ooit een Franse collega onder de tafel zien verdwijnen omdat zijn in een Franse Excel gemaakte model voor magneetvelden met geen mogelijkheid aan de praat was te krijgen in onze Nederlandse en Engelse versies…

Probeer eens dit:

Ga naar je Mac instellingen en zet bij Taal en Regio alles op Nederlands (of juist Engels, afhankelijk hoe het originele document is gemaakt). Vergeet niet Excel te herstarten, als die al open stond) Dit lost bij mij het komma/punt probleem op, als dat verkeerd om staat. Hopelijk doet het ook iets voor datums.

@erwinde het probleem is waarschijnlijk opgelost
Microsoft office 365 werkt met een abonnement
De billing via mijn creditcard is begin december mislukt
Waardoor Office 365 beperkt werkt.

Ik kwam hier net achter toen ik in mijn ING app de creditcard gegevens checkte

Ik ga mijn billing gegevens aanpassen bij Microsoft omdat ik sedert een maand een nieuwe creditcard heb

Gr

De billing is nu geregeld volgens Microsoft
Inderdaad is er een creditcard incasso door Microsoft geweest van avond
Mijn belasting spreadsheet wordt nog steeds verkeerd ingelezen door Microsoft Excel
Ik weet het niet zeker, volgens mij duurt het een uur voor Office 365 de administratieve gegevens heeft verwerkt

Voor vandaag vind ik genoeg
In systeem voorkeuren, stonden alle datum, tijd en valuta instellingen goed

Gr voor vandaag

Heb je al gekeken wat de instellingen van dat veld zijn? cmd-1

Opgelost opgelost.

Bepaalde functies in Excel werden uitgeschakeld waaronder de juiste weergave van cellen die datum gegevens bevatte.
Microsoft had problemen, om via mijn credit card, Euro 7,-- af te schrijven in begin december.
Dit is gisteravond geregeld door een medewerker van Microsoft. Ik werd netjes gebeld door Microsoft.

Net mijn belasting aangifte geopend in Microsoft Excel en bijna alles werd correct weergegeven.
Behalve een paar oude tabbladen in mijn spreadsheet van vorige fiscale jaren.

Het was dus een billing probleem
Iedereen bedankt voor het meedenken. Dit topic kan gesloten worden.

O-keeee … dus als je niet betaalt, dan worden sommige functies uitgeschakeld, waaronder dingen die te maken hebben met de weergave van gegevens, maar het programma op zich blijft toch werken? Daar zou ik Microsoft toch zeker geen voldoende voor geven.

@Jakko dit is Microsoft aan te rekenen,
Waarom heeft men mij geen mail gestuurd waarom de billing mislukt is.?
Toevallig dat ik in mijn ING app zag, dat er geen incasso was van € 7,-- door Microsoft.

Verder werd ik gisteren wel netjes terug gebeld door Microsoft om het één en ander te regelen
Het activeren van mijn abonnement in Office 365 duurt een uurtje of wat.
Vandaag kon ik weer verder.
Maar de ergernis was groot gistermiddag toen ik via Skype de helpdesk probeerde te bellen. Bijna veertig minuten in de wacht gestaan

Ps in Microsoft OneDrive kon ik zien, dat ik een premium account had van ruim 1 TByte
Microsoft geeft Office 365 gebruikers krijgen standaard 1 Tbyte
Vanmiddag werdt Office 365 voor MacOs ge-update naar de laatste versie. Dit doet Microsoft één a twee keer per maand
Het update beleid van Microsoft is uitstekend. Ook onder MacOs

Gr.

Ps als het abonnement verlopen is, zijn bepaalde letter types niet beschikbaar. Of gegevens in spreadsheets wordt onjuist weer gegeven.
In msOutlook kan ik gewoon mails ontvangen en versturen. Daarom valt het niet meteen op, dat de billing mislukt was