Dave weird?

Ja ja ja ja ja,Danny met een vraag 8)

Ik loop nu al circi 72 uur bij elkaar te kloojoowen met Dave,maar ik krijg het echt niet voor elkaar.

Ik heb via het legale circuit legale Dave gescoort (trial weliswaar)

Wat er gebeurt,is dat de installer gewoon unexpectedly quit.

Op de minder legale manier ook wat full install gepakt,zelfde gevolg

Ik heb Mac OS X 10.2.2 op een G4 400 mhz (sawtooth)
met 390 mb RAM.

Enige suggesties en/of andere applicaties die in de buurt komen ?

(versiontracker geeft me nou ook niet echt bepaald alternatieven,aside PC Maclan,wat zuigt)

Ik neem aan dat je dave 4.0 gebruikt. 3.0 werkt niet onder 10.2.

Verder zou ik het ook niet weten. Misschien toch niet helemaal de goede versie gehaald. Mijne deed het wel. Ik gebruik het niet meer omdat ik zonder dave wel mijn bestanden makkelijk kon delen en met dave niet…

En 4.0 is een achteruitgang t.o.v. 3.0 vind ik

Nah,wat ik wil is gewoon een HD van mn pc's in het netwerk op mn Apple desk hebben

Ik bedoel ik kan ook wel op 192.168.x.x/username van mn g4 bak via de pc’s op mn mac’s komen… maar da’s niet de bedoeling

Wat ik me ook afvraag,is Samba

Samba shared bv een deel van mn hd als NFS gebaseerd op user/pass

Wat ik me dan afvraag,is of ik dat ook andersom kan doen…

wat smb:// is een standaard ook in apple,unix,maar in windows houd het gauw op,als je snapt wat ik bedoel :smiley:

Mgoed,ik zit sorta stuck

Als ik in finder appletje+K druk en dan het ip van mijn pc in druk komt die keurig in het lijstje te staan. Dan verbinden inloggen als gebruiker en je hebt de HD op je Desk staan. Dat heb ik hier ook...

Anders gebruik eens Sharity. Is ook een handige tool. Krijg je ook een HD op je desk. Heeft eigenlijk dezekfde werking als netwerkomgeving op een PC.

En dat Samba verhaal… :shock:

Als je inderdaad Dave 4.0 gebruikt:

Probeer eens te uninstallen (met de installer)
Direct daarna herstarten!

Dan opnieuw installeren en direct Dave 4.0p1 draaien
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16005&db=mac

Succes ermee.
Works for me in 10.2.2!