De belangrijkste bugs in en meningen over OMT2

Achter de schermen wordt er hard gewerkt om de foutjes die nog links en rechts in de website zitten op te lossen. Daarnaast kom je er in de praktijk altijd achter dat over sommige dingen nog niet is nagedacht of dat ze anders werken dan voorzien.

Onderstaand een overzicht van de zaken die het meest gemeld zijn op support@onemorething.nl en waaraan de hoogste prioriteit wordt gegeven:

[b]Lettergrootte[/b]
Over de lettergrootte van de voor- en vervolgpagina's lopen de meningen sterk uiteen. Het gaat om het zoeken van een balans tussen fijn lezen en minder scrollen. Waarschijnlijk betekent dit dat de lettergrootte op sommige pagina's een paar puntjes omlaag gaat en de regellengte van artikelen iets langer wordt. Echter, om de consistentie in het ontwerp te waarborgen, gebeurt dit pas na overleg moet onze vormgever Kevin a.s. zaterdag.

[b]Ga naar laatste pagina[/b]
Dit is veruit de meest gehoorde request en inmiddels doorgevoerd. Zie je het knopje nog niet, leeg dan even de cache van je webbrowser.

[b]Leven in het forum[/b]
Momenteel is het slecht zichtbaar hoe veel leven er eigenlijk in het forum zit. Je ziet niet wie er waar online is of in welke topics nieuwe posts zijn geplaatst sinds je laatste bezoek. Stap voor stap zullen we functionaliteit toevoegen om het forum te verlevendigen.

[b]Notificatie via e-mail[/b]
De notificatie via e-mailfunctionaliteit is inmiddels gerepareerd, maar werkt nog niet helemaal zoals we willen. Nu wordt er bij elke nieuwe post in een geabonneerd topic een e-mail gestuurd, zelfs als je zelf een reactie plaatst. Het is de bedoeling dat je maar één mailtje krijgt per topic tot je volgende bezoek aan het topic.

[b]Zoeken in het forum[/b]
De voornaamste reden waarom de website onderuitging na de lancering op 1 april is de zoekfunctie in het forum. De bestaande plugin bleek niet opgewassen tegen een forum met bijna twee miljoen berichten. Inmiddels hebben we de hulp van Google ingeroepen, waarmee de basiszoekfunctie in de community hersteld is. Dit geeft ons de tijd om gedegen onderzoek te doen naar een definitieve zoekoplossing.

[b]Privé berichten[/b]
Privé berichten uit de oude website missen nu nog in je berichten-box, maar niet getreurd: ze komen terug! Je ziet ze binnenkort vanzelf weer in je dashboard verschijnen.

[b]Bewerken van berichten[/b]
Reacties op artikelen kunnen nu nog niet bewerkt of verwijderd worden door de maker, wanneer een wiki-post wordt verwijderd blijft het wiki-icoontje in de lijst staan, het tonen van code is nog niet mogelijk en nog een paar van dit soort praktische zaken worden binnenkort opgelost.

[b]Registratie en account[/b]
We werken aan het verbeteren van de feedback bij registratie en het resetten van je wachtwoord. Wanneer je je wachtwoord reset, krijg je twee e-mails. De eerste bevat een reset-link en genereert een tweede e-mail. In die tweede e-mail staat je nieuwe wachtwoord. Je kunt dit wachtwoord na inloggen eenvoudig aanpassen in je account-settings, door op het pijltje naast je naam te klikken.

[b]Compabiliteit[/b]
OMT zou moeten werken met Safari, Firefox en Internet Explorer 7 op Mac en PC. IE7 op XP geeft momenteel nog problemen. Ook hieraan wordt gewerkt. IE6 bezoekers krijgen binnenkort een nette melding van OMT dat het na 8,5 jaar toch echt tijd wordt om een modernere browser te installeren.

In het forum algemeen vind je een [url=/community/topic/meldingen-omt-v2]topic[/url] waarin je bugs en suggesties kunt nalezen en melden. Je kunt ook een e-mail sturen naar support@onemorething.nl met #bug of #request in het onderwerp.

[wikiwiki]

- email bericht van reactie: werkt bij mij nog steeds niet. jammer.
- vind soms nog steeds moeilijk welk forum je hebben moet; is niet vanzelfsprekend/intuïtief. meer trefwoorden geven.

Het valt mij al een paar dagen op dat er bij Evenementen een veel hoger nummer staat dan er getoond worden.

Heel soms zie ik ze allemaal maar 99% van mijn bezoeken zie ik alleen maar het Bright Night evenement.

Standaard.
[img]/uploads/community/7fa519688fc5b366244eb2f8193bfd8a2eab5730_0.png[/img]

En heel soms.
[img]/uploads/community/55ca1e75710f89e53793dc0db4bd92481affaf64_0.png[/img]

Ben ik de enige ?