De beste internetprovider voor de Mac

HELP!

Ik ben op zoek naar een nieuwe provider. Tot voor kort zat ik bij zonnet (nu tele2), maar dat was nogal lastig met mijn configuratie. ik kreeg het maar niet aan de praat zoals het hoort en de hulplijn snapte ook niets van macs. :x

Van jullie zou ik willen weten: [b:2c0b3867d4]wat is voor macgebruikers de meest ideale provider?[/b:2c0b3867d4]
Welke provider is ECHT ingericht op mac-gebruikers?

Ik heb een iMac G5 en wil internetten via mijn airport express.

BEDANKT ALVAST

ik hoor altijd goede woorden over xs4all, maar ik heb zelf planet internet.

Zelf zit ik bij hetnet, ben daar redelijk tevreden over. Hoor vaak lovende verhalen over XS4all.

Succes!

mmmm das gek zeg /....

ik heb ook Tele2 [voorheen zonnet en Versahell] en alles werkt hier naar behoren

Werkt met een Router van Davolink DV-201 AMR [van versahell] 8) met een leuke 20 mb dll lijntje

Dus hier geen problemen met airport op me I Mac G5

Nou, ik ben zelf moderator op het forum van Versatel / Tele2, en ik heb daar mijn handen vol aan het weghalen van posts met voornamelijk gevloek en enge ziektes, want dat is toch wat Tele2 voornamelijk bij hun klanten weet op te wekken...

Ikzelf ben gebruiker van KPN, tot groot genoegen.

Ik heb zelf Wanadoo Cable (via Casema...) en ondanks dat Wanadoo zelf bijna het bestaan van Cable ontkent en Casema eigelijk nog nooit van MacOS heeft gehoord werkt het prima. Ik heb ook een Airport Express en die heb ik eens direct achter het modem gehangen (normaal zit er nog een router tussen). Vreemd genoeg hoefde ik niks in te stellen, hij ging gelijk van start, ook na een modem-reset... Dus hoe het nou zit... :sealed: Met andere aanbieders heb ik geen ervaring. Wel schijnt XS4ALL inderdaad best Mac-minded is, ze hebben ook 's een actie gehad dat je met korting een Mac mini kon kopen als je abonnee werd :)

Het maakt helemaal níks uit. Configgen is gewoon een kwestie van DHCP kiezen tegenwoordig en je kan alle moderne modems met een webinterface nog tweaken naar eigen wensen.

Heel simpel: XS4All, want: - kabel werkt gewoon niet goed. Gelukkig heb ik het zelf nooit hoeven gebruiken, maar ik ken genoeg mensen die het wel doen en op één geval na hebben ze allemaal, ik herhaal, allemaal problemen (gehad) met aansluiting en/of verbinding. Wat mij betreft geen optie dus. - XS4All is de enige provider die continue innoveert en experimenteert. Hierbij zorgen ze altijd dat Mac en Windows ondersteund wordt. Zo hebben ze als eerste mogelijk gemaakt om te MSN'en met iChat en heb ik een gratis webdisk a la .Mac. Daarnaast heb ik nooit problemen gehad met de verbinding en heeft de helpdesk daar het volgens mij héél rustig. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar zonder twijfel de beste. :apple:

Ik zit al meer dan 5 jaar bij xs4all en dat gaat perfect. Ik wil niet zeggen dat ik nooit iets heb, maar de helpdesk ondersteunt de Mac goed. Ook op hun website zijn de meeste instellingen voor voor de Mac te vinden. Dit in tegenstelling tot de KPN, waar mij afgelopen week doodleuk werd verteld dat ze, als een storing een Mac betreft, niets mogen zeggen en ik binnen 72!!! uur terug gebeld zou worden. Van mijn kant niets dan lof over xs4all. Ze hebben nu ook perfecte ondersteuning voor je webspace, zoiets als idisk van .mac.

ik maak gebruik van Concepts-ICT. Meer [url=http://www.concepts.nl]info[/url]

Gek genoeg werkt Chello bij mij al jaren helemaal probleemloos en ik heb nog nooit (technische) problemen met UPC gehad. Het maakt absoluut niet uit of je een mac of een pecee gebruikt. Op kantoor gebruiken we SDSL van BBeyond en het werkt ook naar behoren.

Hier een tevreden Demon gebruiker.

Als je gaat voor goede ondersteuning:

XS4ALL!

Ikzelf heb sinds een jaar of 4 xs4all. Was sinds midden jaren 90 klant bij Cistron. Toen een tijdje bij Concepts geweest (die namen Cistron over), en weer weggevlucht naar Xs4all, die op haar beurt het 'nieuwe' Cistron overnam.

Xs4all bevalt me prima, is duurder, maar die paar euro’s extra heb ik er graag voor over. Ik ben vol lof over de nieuwsserver van xs4all, heb echter de helpdesk nog nooit hoeven te bellen omdat de helpdesk pagina’s enorm duidelijk en uitgebreid zijn.

Zoek maar eens hier op het forum, er zijn meerdere topics vol lof over xs4all.

Ook ik zit bij Planet en zij kunnen Mac gebruikers uitstekend helpen. Toch zou ik als ik nu een nieuwe provider zocht ook voor XS4ALL kiezen, die jongens hebben net dat beetje meer.

Ik zit al jaren bij Tiscali. Tot volle tevredenheid. Ze hebben een aparte Mac helpdesk. En die paar keer dat ik die nodig had bleek dat deze zeer terzake(Mac)kundig was.

Mijn installatiepakket van Quicknet zit nog steeds dicht :o 8) , en toch internet ik alweer een half jaar meer dan tevreden met hun ADSL dienst. Nog nooit zo makkelijk overgestapt :p

Het maakt in principe niet uit welke provider je kiest. Want het gaat uiteindelijk om een normale IP verbinding. Heb je wel problemen met een Mac om wat voor een reden dan ook, koop dan de eerste de beste joekie toekie router die je vindt en hang die er tussen. Want een computer verbinden met je router lukt altijd. En een router koppelen met een internet provider is ook niet moeilijk.

eh ik durf het bijna niet te zeggen want ik wil geen goden verzoeken... maar ik ben tevreden over UPC. De helpdesk is kut, maar als je een beetje thuis ben in de mac dan is het een fluitje van een cent. Werkt al 5 jaar prima. Af en toe valt de verbinding uit ( 2x per jaar ofzo..) maar dan is het even modem van de elektriciteit af zodat deze zichzelf weer aanmeldt bij Chello en hoppa.

[quote:a5b2cb7002="unSOUND"]Nou, ik ben zelf moderator op het forum van Versatel / Tele2, en ik heb daar mijn handen vol aan het weghalen van posts met voornamelijk gevloek en enge ziektes, want dat is toch wat Tele2 voornamelijk bij hun klanten weet op te wekken...

Ikzelf ben gebruiker van KPN, tot groot genoegen.[/quote:a5b2cb7002]

Nou unSOUND, dan is er verdomd veel werk aan de winkel daar! Ook ik zat eerst bij zonnet, dat is toen over gegaan in versatel, en werd toen Tele2 , het bedrijf wat mij al jaren terroriseert tijdens etenstijd met “schitterende” telefoonaanbiedingen e.d. Versatal heeft niet het fatsoen gehad om bij haar wekelijkse email met “knalaanbiedingen” even een berichtje bij te voegen dat de trouw betalende klant voortaan te maken zou krijgen met Tele2. Want dan had hij, de klant, alsnog dat abonnement op kunnen zeggen. Het fatsoen van de voornoemde provider(s) is ook zéér ver te zoeken bij het beantwoorden van vragen aan de klanten"service". Vandaag kreeg ik pas na anderhalve maand een antwoord, met allerlei voorgebakken volzinnen, op een zéér relevante vraag. Dat dit soort bedrijven zaken doen, met of zonder krijtjesstreeppak, op een behoorlijk klantonvriendelijke en ordinaire manier is nog tot daaraantoe, maar wat mij het meeste verbaast is dat men dit maar accepteert als makke schapen.