De beste iOS-feature die je niet gebruikt (en zoveel tijd kan schelen)

iOS 15 is voorzien van een hoop prettige functionaliteiten, maar deze geniale feature is er al sinds vorig jaar. Tijd om kennis te maken!

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Het maakt wel degelijk uit welke iPhone je in huis hebt!

Zo geweldig is die future niet want ik had screenshots maken eraan gekoppeld maar het 2x tikken werkte al niet altijd even goed, maar ook werden er regelmatig screenshots gemaakt terwijl ik niet 2x had getikt. Dat was op de 11 pro, dus de future uitgezet en nooit meer gebruikt.

Functie is niet erg handig als je je iPhone regelmatig aan je fietsstuur vastmaakt zoals ik doe (als controller voor mijn elektrische fiets). Heb de functie heel even gebruikt, maar op elk niet zo glad fietspas werd de functie geactiveerd en begon Siri te zeuren.

Voor alle duidelijkheid een update van mijn post hierboven, omdat het artikel nog steeds niet is aangepast: vanaf iPhone 8.

Bedankt voor deze tip, eindelijk kan ik nu mijn iPhone (12 mini met iOS 14.8.1) volledig ontgrendelen zonder te hoeven swipen (vegen) vanaf de onderkant! :slight_smile:

Omdat voor elkaar te krijgen heb ik onder ‘Double Tap’ (dubbel tikken) ‘Notification Center’ (berichten centrum?) ingesteld. Wanneer ik nu mijn iPhone ontgrendel met FaceID kan ik dubbel tikken, heel even wachten en nog een keer dubbel tikken om het scherm te openen, zonder swipen.

Onder ‘Triple Tap’ (driemaal tikken) heb ik Control Center ingesteld, veel handiger dan swipen vanaf de rechter bovenhoek.