De beste keuze (kleuren) laserprinter:

Is dat;

a) De HP Color LaserJet 2600n
b) De Canon Laser Shot 5000
c) KonikaMinolta Magicolor 2400W

Ik heb eergisteren de HP Color LaserJet 1600 gekocht, maar aangezien die onmogelijk op OSX aan de praat te krijgen was ben ik op zoek naar het alternatief. De lasershot is ± €100,- goedkoper dan de HP 2600n, en de netwerkfunctie op de 2600n heb ik ook niet echt nodig, maar vind de HP er wel het meest solide uitzien… iemand first-hand ervaring?

Ik heb een Lexmark 500n gekocht voor netwerk en in de eerste maanden veel gekloot met de toner gehad. Dat is nu opgelost. Heeft Lexmark over vele klanten erg veel geld gekost.... Ik ben er zelf erg over tevreden, maar je moet geen fotokwaliteit verwachten natuurlijk. Alles ziet er netjes uit en alles is ook nog apart instelbaar.

[quote:b683e7326e="Turbanus"]Ik heb een Lexmark 500n gekocht.[/quote:b683e7326e] Kijk voor de grap eens naar mijn post: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1321159#1321159

:slight_smile:

Ik ben uitermate tevreden over de canon.

ik heb zelf een konica minolta 2300 DL ook niet aan een mac te krijgen.. (met mooi resultaat) kwaliteit van de minolta steekt wel af bij de andere merken.. maar daar betaal je dan ook naar.

[quote:7f9c0f4b40="Esquare"][quote:7f9c0f4b40="Turbanus"]Ik heb een Lexmark 500n gekocht.[/quote:7f9c0f4b40] Kijk voor de grap eens naar mijn post: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1321159#1321159

:)[/quote:7f9c0f4b40]

Dit is een 500n. Zitten ook heel andere cartridges in. Maar ik heb ze wel strak daar bij Lexmark. Kreeg al snel in de gaten dat die figuren van de helpdesk iets te snel wisse;den en op een bepaald moment had ik even gedreigd om een vette rekening te sturen. Toen kreeg ik persoonlijk telefoon van een manager en alles is nu opgelost. Als het niet goed gaat neem ik hem meteen weer bij z’n kraag. Wettelijk moeten ze op nieuw geleverde onderdelen weer een vol jaar garantie geven.
Wat is het verschil tussen dit topic eigenlijk en het vorige over dit onderwerp van de TS? :wink:

[quote:b65ad9fb16="Turbanus"]Toen kreeg ik persoonlijk telefoon van een manager en alles is nu opgelost.[/quote:b65ad9fb16] Dat is vast dezelfde die ik aan de lijn heb gehad (initialen DvR?). Die kon zich niet voorstellen dat ik geen 300 euro over had voor de reparatie van een printer die inmiddels voor 320 euro gedumpt werd. Maar wilde wel 30 procent korting geven. Hij heeft me niet kunnen overtuigen. Ik hem ook niet, helaas. Maar binnenkort krijgt-ie fanmail. :)

En wat die onderdelen betreft: wat ze vervangen hebben is inderdaad niet meer stukgegaan. Helaas alle andere wel. En echt één voor één.

Nee, ik heb H K en ik ben een keiharde wat dat betreft want als het nu echt kaptdraait stuur ik hem met mijn faktuur terug. En dus ook met mijn tarrief berekend voor de tijd die ik eraan heb besteed. Maar nu gaat het goed, dus houden zo.

De gedachte is nu om een Canon Laser Shot 5000 te kopen. Waarom? Toch ook wel enthousiaste verhalen op het web, heb zelf eigenlijk alleen goede ervaringen met Canon, en de toners zijn zo'n €20,- per stuk goedkoper... dat scheelt aanzienlijk op jaarbasis, en is ook de enige printer waarvan de toners nét (€10,-) gekoper zijn dan een printer met pre-installed toners.

Ik hoop dat als er issues zijn die ik over het hoofd zie mensen me die nog kunnen laten weten, maar doe het snel… met een beetje geluk (of pech… ja ik ben een beetje cynisch) staat ie over 2 uur te printen! Wat is lees is ie gewoon goed compatible met OSX, wat niet bepaald van de HP 1600 kan worden gezegd.

Thanks all!

Patsa!

Heb de [b:a3a6641938]Canon LBP 5000[/b:a3a6641938] vanochtend bij de MediaMarkt opgehaald voor €80,- minder dan dat ze 'm eigenlijk verkochten; da’s dus wel netjes van ze.
Inmiddels de printer uitgepakt en na een kleine speurtocht (wéér niet op de CD meergeleverd) de benodigde driver gevonden en geïnstalleerd. Dat ging als een gesmeerde boterham, de driver is ook gewoon Universal, en de eerste prints zijn een feit.

Ziet er echt hartstikke netjes uit! Ik post zo even een paar plaatjes.

[b:a3a6641938]EDIT:[/b:a3a6641938] Meer plaatjes in het “Yeah ik heb een nieuwe … gekocht” topic.

[img:a3a6641938]http://www.superlongplay.com/1.jpg[/img:a3a6641938]

Ziet er goed uit @huinkroese.

Heb ook intersse in een (hele) goede en niet te dure kleuren laser, met eenvoudig onderhoud. Deze lijkt dat allemaal te hebben.

Klein vraagje:
Heb op de Canon site gezocht en zag dat netwerk optioneel is. Kan deze dan wel rechtstreeks via USB op de Airport-Express via bonjour?

gr,
Johan

Ik ben veel benieuwder naar de printkosten per pagina, maar dat blijkt pas na een tijdje. Meestal is dat aardig schrikken. :)

Ik overweeg de Epson Acculaser 1100. Iemand daar ervaringen mee?

Heb hem ook aangeschaft, alleen staat er nu i-sensys LBP5000 met een glitter-logo op de voorkant.

Eerste indruk heel goed, mooie prints (op goedkoop multifunctional papier 80g). Installatie fluitje van een cent. Je schuift gewoon de 4 (all in one) cartridges erin.

Alleen via de Airport Express wil hij niet. OSX ziet hem wel maar geeft een foutmelding bij toevoegen via bonjour.