De beste speakers??

soundsticks, geen twijfel over. goede prijs kwaliteit verhouding, mooi design en prachtig laag...

[quote:96d19eb71d="Pink Grapefruit"]B&O is troep :p Je betaalt voor de naam. [/quote:96d19eb71d] En ook echt ALLEEN voor de naam. De apparatuur wordt gemaakt door:

• Philips :x
• Thomson :x
• Samsung :?

Dus… tja… net niet dus…

JBL escxcite geeft echt een stevig geluid, wel een prijsklasse hoger

http://www.klipsch.com/ifi/ Ook leuk voor je ipod...

Kost alleen even 400$ dollar!

Ik gebruik de Harman/Kardon soundsticks met bijhorende subwoofer! Ik heb een klein huiskamertje en het klinkt erg goed.

VRAAGJE: weet iemand of je ook twee van deze sets aan je iMac kan koppelen?

Arco

Ik zou zeggen koop voor je geld het setje met de grootste subwoofer die je kan vinden. Dat is namelijk wat de gemiddelde consument zou doen. Die kijkt alleen maar en luistert niet.

(Mooiste is om je dolby digital receiver aan je Apple te hangen via een optische verbinding.)

Je kunt er natuurlijk twee sets aan hangen, maar dan moet je gewoon zo'n plugje kopen, van 3.5 jack naar 2x 3.5 jack als ik me niet vergis, en offtopic: Speakers uitkiezen heeft 100% met je eigen smaak te maken. Ik heb de kef Q11 sinds een tijdje en ik ben in de wolken. Ik vond bijv. de mission's (mijn oude boxen) ook super klinken, en die waren weer veel goedkoper dan de kef's. Dus het is puur eigen smaak.

Persoonlijk vind ik die Soundsticks niet echt om over naar huis te schrijven... ook het design is nogal "nineties", eerste serie Powermac G4-look. Daarbij hoorde ik laasts in de Applestore in Arnhem een demo van die Altec Lansing set en teeeeering! Als geld keine rolle spielt moet je die echt kopen! Ze zijn een tikkeltje plomp... maar da's de G5 ook zullen we maar zeggen. Ga inderdaad eens luisteren, maar mijn bescheiden mening is dat de AL super zijn.

Ik heb voor 279 Euro een paar actieve monitor speakers aan mijn Powermac G5 gehangen. De 2031A van Behringer.

En dan gaan nu allemaal mensjes roepen: Ah, Behringer! Een goedkoop merk in studio-land!!

Dat klopt.

Maar ga ze maar eens luisteren. Bij mij klinken ze PRIMA. Zeker vor dat geld!

Nee, er zit geen subwoofer bij. Het zijn dan ook monitor-speakers, bedoeld om het geluid zo clean mogelijk weer te geven.

Ik was erg onder de indruk van [url=http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=713]deze Klipsch speakers[/url]. Rond de 200 euro, heel redelijk lijkt me. Erg zware bas, maar echt indrukwekkend, stukken beter dan de SoundSticks. Hoewel die echt niet slecht zijn, zeker niet ten opzichte van de Creatures, die vind ik echt te beperkt. JBL zit nogal in de lage tonen, mist vooral behoorlijke midden- en hoge tonen...

Bose heeft ook een set als de Klipsch, maar is wat pittiger geprijsd, rond de 300 euro… :?

[quote:183518a94b="renato"]Ik heb voor 279 Euro een paar actieve monitor speakers aan mijn Powermac G5 gehangen. De 2031A van Behringer.

En dan gaan nu allemaal mensjes roepen: Ah, Behringer! Een goedkoop merk in studio-land!!

Dat klopt.

Maar ga ze maar eens luisteren. Bij mij klinken ze PRIMA. Zeker vor dat geld!

Nee, er zit geen subwoofer bij. Het zijn dan ook monitor-speakers, bedoeld om het geluid zo clean mogelijk weer te geven.[/quote:183518a94b]

Aaaaaaaaaaah behringer…

nee hoor… dat is zowat het enige goede dat behringer ooit heeft gemaakt. Die boxen zijn een standaard in menig thuisstudiootje en ik raad ze iedereen dan ook aan. Prijs kwaliteit zit je goed, alleen een studio speaker en een gewone computer speaker hebben wel beide een ander doel ( zoals je zelf ook al zei).

[quote:82d0f87055="Martiniman"]Ik heb dit eraan hangen: [url]http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=11,11,,1,nl[/url] Klinkt perfect :P

Staat ook mooi bij G4 of G5[/quote:82d0f87055]

Hey da’s mooi!!

Nestkastjes in je woning…

En welk vogeltje mag daar dan in wonen?
Huismussen mag ik hopen…
:lol:

Deze:

M-Audio Studiophile LX4 2.1

of deze (zijn cheaper, maar geen aparte sub):

M-Audio Studiophile DX4 / StudioPro 4

Ik zat al een tijd te twijfelen tussen de Creature II van JBL en de Harman Kardon Soundsticks/Woofer. De eerste past qua design beter bij de G5, de tweede is duurder maar klinkt veel beter, vooral in de hoge tonen. Totdat ik de folder van JBL eens beter bekeek en toevallig een ander model JBL speakers zag dat ik helemaal te gek vindt! Het model lijkt wel op een soort rechtopstaande UFO met twee aliens links en rechts voor de hoge tonen. De set heet dan ook Encounter en de specificaties zijn veel beter dan van de Creature II. Ik heb 'm nooit bij de Apple dealer zien staan. Heel vreemd, want naar mijn mening past 'ie wat design betreft fantastisch bij de G5 iMac. Jammer dat ik niet weet hoe ik een plaatje of link hierbij kan zetten, anders kan je het meteen zien. Ik vind ze prachtig. Kleur is wit. De subwoofer is 34 watt, de satellietspeakers (twee hoge tonen drivers per speaker) 13 watt per kanaal. Frequentiebereik 40-20.000 kHz en dat lijkt me heel mooi. Prijs is bij de Appledealer 179 euro. Vind ik meevallen. Je moet ze ECHT even bekijken!

[quote:c01406540c="MacAanZee"]...Je moet ze ECHT even bekijken![/quote:c01406540c]

Ik denk dat je speakers vooral even moet gaan beluisteren :wink:

'k vind die JBL Encounters trouwens verschrikkelijk lelijk (no offense),
het lijkt net een soort keukenmachine met twee hulpstukken…

Je hebt gelijk dat je speakers eerst moet horen. En qua design: smaken verschillen natuurlijk. Ik vind ze prachtig, ben er meteen een beetje verliefd op geworden en ik denk dat ik ze in huis ga halen (nadat ik ze eerst ergens - maar waar???- even op een G5 gehoord heb - inderdaad.

En even een snelle check bij Vergelijk.nl laat me zien dat de goedkoopste prijs waarvoor de JBL Encounterset - via internet - te koop is, 144,99 is - inclusief verzendkosten (bij Komplett). Dat is dus fors lager dan bij de Appledealer.

[quote:0db53b03d4="passenger"]Ik was erg onder de indruk van [url=http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=713]deze Klipsch speakers[/url]. Rond de 200 euro, heel redelijk lijkt me. Erg zware bas, maar echt indrukwekkend, stukken beter dan de SoundSticks. Hoewel die echt niet slecht zijn, zeker niet ten opzichte van de Creatures, die vind ik echt te beperkt. JBL zit nogal in de lage tonen, mist vooral behoorlijke midden- en hoge tonen...

Bose heeft ook een set als de Klipsch, maar is wat pittiger geprijsd, rond de 300 euro… :?[/quote:0db53b03d4]
Jammer dat je Bose noemt, maar verder kan ik me wel vinden in wat je zegt. Als die Klipsch set net zo goed is als mijn hifi speakers van Klipsch, dan moet je die zeeeker kopen! De Creatures zijn gewoon goedkope speakertjes, die je met wat EQ instellingen echt prima kan laten klinken, met mooie midden en hoge tonen. Al is EQ niet de ideale oplossing, toch klinkt m’n verzameling jazz “platen” heel behoorlijk en mooi warm.

Verwijderd