De computer geforceerd uitzetten

ππ

Je bent niet de [url=http://bbs.applescript.net/search.php?mode=results&sid=8625a9c8d83c14a7670d488736345454]enige[/url] met dat probleem. (Er zitten er een paar bij die heel dicht in de buurt komen, maar kan ze nu niet bekijken omdat die server er blijkbaar even uitligt.)

EDIT: (Dacht dat ie de zoekresultaten wel vast hield, maar nee. Zoek op shutdown.)

Van applescripten weet ik niets, maar kun je vanuit een applescript niet gewoon het shutdown comando aan kunnen roepen? Hierbij kun je ook opgeven over hoeveel minuten ditt uitgevoert moet worden.

ππ

in panther kan je dat gewoon instellen in het energie saver panel. :roll:

ππ

Mischien moet je eerst aan de application "Spearhead" vertellen dat ie moet quitten. Maar ik denk niet dat Spearhead te scripten is.

En volgens mij draait er zelfs geen enkel Apple script als je Spearhead opstart.

Kan je moeder niet gewoon op de klok kijken en jou op tijd naar bed sturen?

ππ

ππ

ππ

[quote:1fc79db652="johnny_cash"]nah dit is denk ik wel een "ingewikkeld" probleem, althans ik kom er niet uit... De situatie is als volgt: Ik zou graag een applescript/ of iets anders dat de computer uitzet gebonden met een tijd. Dus dat ik kan zeggen nah over 5 minuten wil ik de computer uitzetten zonder dat ik iets in de terminal hoef te typen ik heb al een applescript gemaakt, maar deze werkt bij Spearhead niet.. en das juist het probleem hij moet bij spellen werken: [/quote:1fc79db652] Is een shell script ook goed? Volgens mij kan je een bestandje uit.sh op je desktop plaatsen met daarin: [code:1:1fc79db652] #!/bin/bash shutdown -h +5 [/code:1:1fc79db652] om de mac 5 min na het klikken op het bestand uit te zetten. Ik heb het zelf nog niet getest omdat ik mijn uptime wil behouden :)

ππ

Kan ook in applescript gecombineerd met shellscript:

repeat
try
display dialog ¬
"Bart Van Mulken © 2004
In hoeveel minuten moet de MAC worden uitgezet? " default answer “”
set the time_amount to the text returned of the result as integer
if the time_amount is greater than 0 then exit repeat
on error number error_number
if the error_number is -128 then return “Door de gebruiker geannuleerd”
end try
end repeat

if the time_amount is 1 then
set the my_minuten to “minuut”
else
set the my_minuten to “minuten”
end if

display dialog "De MAC word uitgezet in " & time_amount & " " & ¬
my_minuten & “!” buttons {“Ok”} default button 1 giving up after 5

do shell script “shutdown -h + " & time_amount & " password my_pass with administrator privileges”

• werkt echt super, die combinaties!!!

groet,

Pieter

.sh werkt dus niet..is iets van linux :| Zoek in osx help maar eens op "commandobestanden"

‘Als u ervaring hebt met het werken met commandoregelbestanden, kunt u een script ook opslaan als tekstbestand (de extensie .command achter de bestandsnaam is niet nodig). Gebruik vervolgens het commando ‘chmod’ in Terminal om het bestand uitvoerbaar te maken. Als u vervolgens in de Finder dubbel op het .command-bestand klikt, wordt Terminal geopend en het script uitgevoerd.
Hoewel deze bestanden een soortgelijke naam hebben als de .com-bestanden in DOS en Windows, hebben ze niets met elkaar te maken.’

Waarom niet werken met [code:1:f2126f0fa9]tell application "Finder" shut down end tell[/code:1:f2126f0fa9]

ππ

Klopt!

heb de link even teruggezocht:

http://developer.apple.com/technotes/tn2002/tn2065.html

ik heb het overigens net geprobeerd, je moet nog iets aanpassen (komma/spatie verkeerd):

repeat
try
display dialog ¬
"Bart Van Mulken © 2004
In hoeveel minuten moet de MAC worden uitgezet? " default answer “”
set the time_amount to the text returned of the result as integer
if the time_amount is greater than 0 then exit repeat
on error number error_number
if the error_number is -128 then return “Door de gebruiker geannuleerd”
end try
end repeat

if the time_amount is 1 then
set the my_minuten to “minuut”
else
set the my_minuten to “minuten”
end if

display dialog "De MAC word uitgezet in " & time_amount & " " & ¬
my_minuten & “!” buttons {“Ok”} default button 1 giving up after 5

do shell script “sudo shutdown -h +” & time_amount & “” password “my_pass” with administrator privileges

NB: LET OP SPATIES EN ACCENTEN

succes!

ππ

ππ

ππ